beantwoord

restitutie

  • 3 April 2022
  • 9 reacties
  • 278 Bekeken

Vandaag stond ik om 12:43 op station Breda- Prinsenbeek voor de Sprinter naar Dordrecht om vervolgens over te stappen op de trein naar Vlissingen. Ik werk namelijk om 17 uur in Middelburg van 17 uur tot 22 uur.Nu zijn vandaag de treinen uitgevallen en ikloop 5 uren werktijd mis van 33 euro per uur dus 165 euro.

Ik wil dit declareren want ik loop mijn inkomsten voor vandaag mis.

Matthijs Cornelissen

icon

Beste antwoord door Stijn NS 5 April 2022, 14:52

Bekijk origineel

9 reacties

Badge +3

NS is volgens artikel 8:108 van het Burgerlijk Wetboek niet aansprakelijk voor schade die het gevolg is van vertragingen. U zult de misgelopen inkomsten dus niet vergoed krijgen.

Reputatie 7
Badge +1

Gevolgschade wordt nooit vergoed door NS. Dus deze claim is kansloos. 

Reputatie 3

Je hebt nog geluk als Breda Prb je vertrekstation is. Als je onderweg in een of ander gat strandt, bijvoorbeeld Rilland-Bath, dan kun je je lol op.

Reputatie 7

NS is volgens artikel 8:108 van het Burgerlijk Wetboek niet aansprakelijk voor schade die het gevolg is van vertragingen. U zult de misgelopen inkomsten dus niet vergoed krijgen.

Weinigen zijn zich hiervan bewust. De verrassing is vaak groot als men dit hoort. 

Van Prinsenbeek naar Middelburg met de reguliere bus is, naast dat het uren zou duren, onmogelijk op zondag. Blijft een (dure) taxi of een welwillende vriend of familielid met auto over.

Inmiddels is er meer bekend over een compensatieregeling als gevolg van de storing van 3 april. Zie dit topic en deze informatiepagina.

Reputatie 7
Badge +3

NS is volgens artikel 8:108 van het Burgerlijk Wetboek niet aansprakelijk voor schade die het gevolg is van vertragingen. U zult de misgelopen inkomsten dus niet vergoed krijgen.

Weinigen zijn zich hiervan bewust. De verrassing is vaak groot als men dit hoort. 

Van Prinsenbeek naar Middelburg met de reguliere bus is, naast dat het uren zou duren, onmogelijk op zondag. Blijft een (dure) taxi of een welwillende vriend of familielid met auto over.

Waar een aantal jaren geleden vreemden je bij verstoring/vertraging belangeloos een lift of slaapplaats aanboden, doen welwillende vrienden of familieleden dat tegenwoordig alleen nog tegen betaling. Dat zag je afgelopen zondag: mensen vroegen voor vervoer in een auto met 3 plekken bedragen van €100 per persoon. Natuurlijk hoeft het niet voor niets, maar dit soort bedragen zijn absurd. Men ging er blijkbaar ook vanuit dat NS die dure taxi van een paar honderd euro voor 1 persoon of hotelovernachting inclusief maaltijden wel even terugbetaalt, waar men vroeger aan taxidelen deed om kosten zo laag mogelijk te houden en een zo goedkoop mogelijke slaapplaats zocht.

 

Reputatie 7
Badge +3

Vandaag stond ik om 12:43 op station Breda- Prinsenbeek voor de Sprinter naar Dordrecht om vervolgens over te stappen op de trein naar Vlissingen. Ik werk namelijk om 17 uur in Middelburg van 17 uur tot 22 uur.Nu zijn vandaag de treinen uitgevallen en ikloop 5 uren werktijd mis van 33 euro per uur dus 165 euro.

Ik wil dit declareren want ik loop mijn inkomsten voor vandaag mis.

Matthijs Cornelissen

Ik zou ook wel €33 netto per uur willen vedienen. Waar kan ik solliciteren?

NS is volgens artikel 8:108 van het Burgerlijk Wetboek niet aansprakelijk voor schade die het gevolg is van vertragingen. U zult de misgelopen inkomsten dus niet vergoed krijgen.

Weinigen zijn zich hiervan bewust. De verrassing is vaak groot als men dit hoort. 

Van Prinsenbeek naar Middelburg met de reguliere bus is, naast dat het uren zou duren, onmogelijk op zondag. Blijft een (dure) taxi of een welwillende vriend of familielid met auto over.

Waar een aantal jaren geleden vreemden je bij verstoring/vertraging belangeloos een lift of slaapplaats aanboden, doen welwillende vrienden of familieleden dat tegenwoordig alleen nog tegen betaling. Dat zag je afgelopen zondag: mensen vroegen voor vervoer in een auto met 3 plekken bedragen van €100 per persoon. Natuurlijk hoeft het niet voor niets, maar dit soort bedragen zijn absurd. Men ging er blijkbaar ook vanuit dat NS die dure taxi van een paar honderd euro voor 1 persoon of hotelovernachting inclusief maaltijden wel even terugbetaalt, waar men vroeger aan taxidelen deed om kosten zo laag mogelijk te houden en een zo goedkoop mogelijke slaapplaats zocht.

 

Enig bewijs voor deze plotselinge verandering in het karakter van de Nederlanders ontbreekt. Dergelijk misbruik is van alle tijden.

Reputatie 7
Badge +1

@MoDE; dat hangt geheel af van hoe de relatie is-en of er mogelijk een tegendienst in andere vorm gegeven zou worden en of het een kort ritje of erg lang was. Het is beslist niet eerst wel en nu niet.

 

Maar zelf zit ik hiermee: kort stukje gereden (weekendvrij, dus geen kosten), gestrand op den Haag CS-met de HTM-tram terug naar huis (seniorentarief, maar staat wel op de FLEX) maar had een vlucht geboekt vanaf Eindhoven (wat ik dus met de uitsjek niet kan aantonen). Uiteindelijk de maandag erna die vlucht opnw geboekt-heel wat hogere kosten, en met een keuzedag erheen gereisd.

Het zou aardig zijn als NS mij als tegemoetkoming dan de kosten ala vertraagd zou uitbetalen van de rit naar Eindhvn-maar dat zal dat systeem dus vast niet gaan accepteren?

Reageer