beantwoord

staking

  • 30 August 2022
  • 5 reacties
  • 148 Bekeken

Goedemorgen,

 

Vandaag heb ik niet kunnen werken ivm de staking.

Ik werk in de zorg hierdoor is het onmogelijk om niet op te komen opdagen er moet gewoon personeel aanwezig zijn.

Een taxi is te duur om vanaf mijn huis naar het werk tegaan

Is er hier eventueel een regeling voor? 

 

Met vriendelijke groet.

icon

Beste antwoord door Keuzereiziger 30 August 2022, 13:04

Bekijk origineel

5 reacties

Ik weet niet waar je werkt. Als je bijv. in een ziekenhuis werkt zijn er altijd mogelijkheden om bij dit soort zaken daar te overnachten.

Nee ik werk niet in het ziekenhuis, bij ons op het werk is geen slaapplekken voor personeel.

Inmiddels heb ik vervanging kunnen regelen. Maar het is niet handig dat er geen bussen in worden gezet voor mensen die werk hebben wat niet vandaag thuis kan werken.

Reputatie 7
Badge +3

Dat het niet handig is heb je gelijk in, maar er zijn gewoon niet zoveel bussen om bij dit soort uitval de reizigers te vervoeren. Bij bepaalde werkzaamheden zijn er al vaak niet eens genoeg bussen. 

Nee ik werk niet in het ziekenhuis, bij ons op het werk is geen slaapplekken voor personeel.

Inmiddels heb ik vervanging kunnen regelen. Maar het is niet handig dat er geen bussen in worden gezet voor mensen die werk hebben wat niet vandaag thuis kan werken.

Bussen inzetten ligt gevoelig bij de vakbonden. Daarnaast kan dat alleen op kleine schaal om de simpele reden dat er niet zoveel bussen en chauffeurs zijn.

Reputatie 6
Badge +1

Er is een stakingsregeling, voor een kleine tegemoetkoming in de reiskosten: https://www.ns.nl/uitgelicht/interessant-voor-u/vergoeding-staking.html

Reageer