Skip to main content
beantwoord

Storing bij mijn NS

  • 7 July 2024
  • 8 reacties
  • 317 Bekeken

Helaas is het op dit moment niet mogelijk om op de gebruikelijke manier in te loggen in mijn NS - ik kon mijn onlangs al gewijzigde wachtwoord niet gebruiken. Daarnaast - zie afbeelding - kan ik niet inloggen via de knop rechtsboven in de gemeenschap.

8 reacties

Reputatie 6

Ik zie helaas geen afbeelding staan natuwes. Zo ver ik weet is er ook geen grote storing op dit moment. Ik raad je aan om even contact op te nemen met onze klanten service om te kijken of ze je kunnen helpen op dit moment! 

Badge +3

Als je probeert in te loggen op de Community met een Mijn NS account lukt dat inderdaad (vaak) niet. Wordt aan gewerkt. 

Er is blijkbaar een nieuw X509 certificaat (geldig vanaf 1 juli) dat niet goed werkt? 

 

Helaas wordt het uploaden van een afbeelding geblokkeerd door firefox.

Helaas wordt het uploaden van een afbeelding geblokkeerd door firefox.

Door chrome niet - zie afbeelding. Inloggen via de knop is niet meer mogelijk.

Zou je eens willen proberen om met Chrome in te loggen? Wellicht lukt het daar wel mee?

Badge +3

Zou je eens willen proberen om met Chrome in te loggen? Wellicht lukt het daar wel mee?

Nee, werkt niet (bij mij althans) als je inloggen via Mijn NS bedoelt. Waarom Firefox het uploaden van afbeeldingen weigert, geen idee maar dat zal een lokaal probleem zijn (ad/scriptblocker, of misschien wel bestand te groot).

Reputatie 7

Zou je eens willen proberen om met Chrome in te loggen? Wellicht lukt het daar wel mee?

Op de ene device werkt het wel, de andere niet.

 

Op m'n telefoon werkt het prima, op m'n laptop niet.

Badge +3

De screenshot van @natuwes is 1080×2400 px, en een jpg op nogal hoge kwaliteit. Best wel ‘overkill’ voor zoiets simpels als een screenshot.

Maar is op zich prima als het jpg bestand voldoende gecomprimeerd is. Probeer anders png bestandsformaat, of verklein de afbeelding naar 25% voordat je hem uploadt.

De ‘leesbaarheid’ verandert daar weinig door, want dan ziet het er (zie bovenstaande) zo uit, als jpg van 307 kB.

En het ging met name om de melding bovenaan dus je screenshot eerst bijsnijden kan ook nog. Hier als klein (43 kB) png bestandje, schermknipsel van mezelf:

Van het gros van de getoonde 120.000+ forum/community leden hoef je overigens geen reacties te verwachten 🤣 maar het staat natuurlijk wel leuk.

Andere soortgelijke forums sturen je na enige jaren ‘inactiviteit’ gewoon een mailtje dat je account verwijderd wordt, tenzij je aangeeft ‘lid te willen blijven’ (en zonder dat kan lezen altijd nog).

Reageer