Traject Vrij Maand verlengen in Mijn NS | NS Community
beantwoord

Traject Vrij Maand verlengen in Mijn NS


Het is eigenlijk een retorische vraag:

Wat is het nut van een Mijn NS omgeving voor een klant met herhalend Traject Vrij Maand abo?

Want ik kan er èn geen verlenging regelen, èn krijg er geen meldingen van dat ik mijn abo moet verlengen..
Het antwoord moet dus zijn: Voor elke herhalende Traject Vrij Maand klant is Mijn NS een waardeloze omgeving.:@
Doe er wat aan.
icon

Beste antwoord door Tochjo 31 May 2016, 11:07

Bekijk origineel

25 reacties

Badge +3
U kunt in Mijn NS bijvoorbeeld de facturen vinden met daarop de kosten voor reizen buiten uw traject en er online claims voor Geld terug bij vertraging indienen. Helemaal waardeloos is het dus niet.

Neemt niet weg dat het verlengen van een abonnement, wat u feitelijk wil doen, een stuk eenvoudiger kan. NS heeft op dit forum aangegeven dat ook te willen realiseren. Tot op heden is echter nog niet duidelijk wanneer dit het geval zal zijn.
De wens die Tochjo noemt is inderdaad vanuit het forum al diverse malen doorgegeven. Ik kan helaas geen uitsluitsel geven of we dit überhaupt gaan doorvoeren, danwel op welke termijn. Het huidige bestelproces is zo ingericht omdat je iedere keer weer opnieuw een machtiging moet afgeven, aangezien reizen buiten het traject achteraf gefactureerd worden. Het is nog te bezien of dit proces anders ingericht mag worden.
Badge +3
Het moeten afgeven van een machtiging staat los van de noodzaak elke keer weer alle persoonlijke gegevens in te moeten voeren. Het bestelproces kan best zo ingericht worden dat die gegevens vooringevuld zijn.
Eeh, NS heeft wel aangegeven wanneer dat gerealiseerd wordt: Vorige maand.
Zoals ik al schreef, ik durf er geen uitspraken meer over te doen. Ik heb collega Sivan een mailtje gestuurd of zij meer weet.
De toevoeging van het woord 'meer' maakt wel een verschil. ;)
De inhoud van de laatste boodschap kan ik me voorstellen, ja.
Ik heb de reminder die ik begin mei al had verstuurd, nogmaals verzonden. Het zou inderdaad eind april geïmplementeerd moeten zijn, dus ik ben benieuwd naar de status.
Er is inmiddels iets meer bekend. Men gaat dit anders en eenvoudiger doen. Primair willen we een oplossing voor bestaande klanten dat ze niet elke keer de volledige koopflow hoeven te doorlopen en met minimale handelingen hun abonnement kunnen wijzigen.

Men is bezig om te zorgen dat de klant een zogenoemde verlengknop krijgt voor zijn aflopende abonnement, dat middels een eerder afgegeven incasso kan worden besteld met minimale handelingen in Mijn NS. Dit voorstel is deze week intern besproken en er wordt gekeken naar de impact ervan. Over ongeveer twee weken weten we wanneer dit kan worden opgepakt.
Dag Sivan , ondertussen zijn we al weer bijna 3 weken verder. Is er al iets meer te melden over de nieuwe oplossing voor het verlengen?
Hoi Marv. Ik heb 20 juni een verzoek om een update gestuurd, waarop helaas geen reactie is gekomen. Inmiddels ben ik terug van mijn vakantie, en heb ik datzelfde verzoek nogmaals uitgestuurd.
Ah, nu wel meteen een reactie: de impactanalyse loopt nog op dit moment, de kaders en randvoorwaarden zijn bekend. Er moet nog een kosteninschatting gemaakt worden en vervolgens worden ingepland. Ik verwacht een terugkoppeling als er meer (concreet) bekend is.
Hopelijk heb je een fijne vakantie gehad!
We wachten geduldig (of misschien ongeduldig) af.

Mochten jullie een oplossingsrichting willen toetsen op handigheid laat het maar weten.
Zeker, dank je wel!

Ik hou jullie op de hoogte, en zal je aanbod onthouden 🙂.
Zeker, dank je wel!

Ik hou jullie op de hoogte, en zal je aanbod onthouden 🙂.


Wat is inmiddels de status? Als nieuwe NS abonnement klant loop ik nu ook tegen dit probleem aan en ik begin steeds beter te begrijpen hoe de NS aan haar slechte imago komt...
Zodra er meer bekend is, meld ik dat. Vooralsnog geldt mijn laatste update.
Een update: helaas is er vertraging ontstaan in de bouwstraat van Mijn NS, en we verwachten daarom dat bovenstaande nog wat langer op zich moet wachten. Ik blijf jullie echter informeren.
Fijn dat we op de hoogte worden gehouden :)

Misschien kan dit topic sticky worden gemaakt, want ik blijf erin geïnteresseerd (en gezien de 100 resultaten met 'maand verlengen' ben ik niet de enige).
Done 🙂.
Momenteel zijn we een eerste versie naar productie aan het brengen. Deze versie moet eerst getest worden en voordat we echt naar klanten kunnen moeten er nog wat problemen worden opgelost. We hopen dit eind deze maand of begin april te doen, maar dat is nog onder voorbehoud.

De volgende stap wordt het inzien van reishistorie en het verbeteren van het indienen van claims maar dat zal nog een paar maanden duren.

Zodra een en ander concreter is, kan ik meer communiceren. Weet in ieder geval dat men er druk mee bezig is.
[Ik moet elke maand voor twee kinderen een maand trajectkaart verlengen. Je moet twee keer de hele handel invullen (en wel twee keer, omdat de kinderen minderjarig zijn...). Om gek van te worden. Zo moeilijk kan het toch qua automatisering niet zijn. Knopje verlengen van huidige abonnement. Vraag om de datum van ingang. En daarna meteen door minimaal benodigde betaalgegevens vragen. Waarom moet ik in voor het overboeken van geld mijn naam en woonplaats telkens invullen. Dat hoeft bij geen enkele andere site. Het is een wel erg ambtelijke procedure. Mogelijk kunnen jullie eens stage gaan lopen bij BOL.com/CoolBlue.
Hello, could someone tell me how to chat with an agent in English please. I have on my account a non validated Dal vrij flex (not payed) and I can not pay to use it, neither remove it. Thank you
You can chat with a fellow worker (click on 'live chat' to start a conversation) or send us a message via Twitter or Facebook.
You can chat with a fellow worker (click on 'live chat' to start a conversation) or send us a message via Twitter or Facebook.
Hello Erryt. That's already . I tried to find how to delete my question but got no option seemingly. Thank you
Elke maand moet ik voor mijn ( minderjarige) dochter een hele rits vragen beantwoorden voor het simpel verlengen van een traject vrij abonnement.
Ik zie dat deze ergernis al een topic van jaren geleden is.
Is de NS er tot nu toe nog niet in geslaagd om dit met een eenvoudige klik te regelen? Zo ja HOE regel ik dat??
Zo nee: NS ga dat vandaag doen! Hoe moeilijk kan het zijn. Elke webwinkel met twee man personeel lukt dat wel.
Hoi Tilia007. Welkom bij de Community!

Helaas blijkt dit makkelijker gezegd dan gedaan. Persoonlijk heb ik niet zoveel verstand van het hele ICT gebeuren moet ik zeggen. Er is wel geprobeerd de mogelijkheid tot het verlengen via Mijn NS aan te bieden. Men kreeg een e-mail met daarin een link om het product te verlengen. Helaas bleek dit niet (vlekkeloos) te werken. Ook bestaat Mijn NS nog uit verschillende systemen (even simpel Mijn NS 1.0 en Mijn NS 2.0) waardoor we er technisch gezien nog niet volledig van kunnen profiteren. Er zijn namelijk ook andere problemen bekend die dit als oorzaak hebben. Pas als het oude systeem volledig is vervangen door het nieuwe systeem kunnen de (meeste) problemen worden verholpen ben ik bang! Wanneer het oude systeem volledig zal verdwijnen zou ik je niet durven zeggen!

Reageer