beantwoord

transacties inzien

  • 9 May 2022
  • 8 reacties
  • 417 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Goedemorgen,

In mijn transactie geschiedenis mis ik in de maand mei een transactie. Namelijk die op 1 mei van Utrecht naar Schiphol. Hoe kan ik deze inzien? Ivm kosten declaratie werkgever. 
 

Hartelijke groet, 

waldo 

icon

Beste antwoord door Lorena NS 9 May 2022, 09:55

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Hoi Waldo en welkom bij de NS Community!
Reis je toevallig met NS Flex? Voor deze reizen kan het namelijk even duren voordat deze in je reishistorie te zien zijn. Dan is het nog even een kwestie van afwachten. Als je niet met NS Flex reist, moeten de reizen er al wel in staan. Je kunt dan eventueel nog proberen om een overzicht van je reishistorie te maken op www.ovchipkaart.nl.

Reputatie 7
Badge +1

Hi Lorena, 

 

Dat zou dus betekenen dat een reis van 8 dagen geleden nu nog niet zichtbaar zou zijn?? Een reis notabene met NS. Lijkt mij niet mogelijk. Graag je antwoord aanpassen.  

Reputatie 6
Badge +2

Hoi Henk, 

Dat kan zeker voorkomen. Gelukkig gebeurt dit niet vaak. Maar het kan tot maximaal 2 week duren voordat de reis inzichtelijk is.

Reputatie 5

Toevallig zie ik dit voorbijkomen. Mij werd vorige maand nog door NS verteld dat de officiële termijn voor tonen van reistransacties 5 dagen is.

Wat klopt er nou? Die 5 dagen die Erryt laatst aangaf, of de 2 weken die Lorena nu meldt?

Reputatie 6
Badge +2

Je houdt het scherp, egh! Voor reizen met NS zou dit inderdaad binnen 5 dagen inzichtelijk moeten zijn. Dat is uiteraard wel zonder eventuele storingen in ons systeem. Voor reizen met andere vervoerders geldt het uiterlijk altijd 2 week. In het geval van Waldo, kan hij altijd even contact opnemen met onze klantenservice om zijn reizen na te laten kijken.

Reputatie 7
Badge +1

Je houdt het scherp, egh! Voor reizen met NS zou dit inderdaad binnen 5 dagen inzichtelijk moeten zijn. Dat is uiteraard wel zonder eventuele storingen in ons systeem. Voor reizen met andere vervoerders geldt het uiterlijk altijd 2 week. In het geval van Waldo, kan hij altijd even contact opnemen met onze klantenservice om zijn reizen na te laten kijken.

 

Ik had toch duidelijk aangegeven dat het hier om een reis met NS ging! Gisteren hetzelfde gehad in een topic over een nieuwe factuurdatum waarbij 2 moderators ook een tegengesteld antwoord gaven.

 

 

Die termijn van 5 dagen is voor situaties waar de data niet goed doorkomt. Voornaamste geval is bij mobiele paaltjes die op een plek staan zonder fatsoenlijke verbinding, maar in principe kan een enkel paaltje/poortje of zelfs heel station tijdelijk afgesloten zijn van verbinding met de buitenwereld. In beginsel is dat geen probleem, het systeem kan een tijd werken zonder internetverbinding.

 

In geval van mobiele paaltjes kan dat best eventjes duren, in alle andere situaties zijn dat maar korte momenten. De kans dat zowel Utrecht CS als Schiphol meerdere dagen zijn afgesloten is vrij klein. Hier is iets anders geks gaande in de verwerking.

Badge +3

Herinner me een topic waar Driebergen-Zeist enkele dagen lang geen transacties doorgaf, met natuurlijk onterechte mails/notificaties vanuit het (Flex) systeem over vergeten in/uitchecks.

Op de (matrix)borden toen ook een ‘melding over geen treinen’, maar die reden gewoon.

Uiteindelijk werden de transacties wel verwerkt natuurlijk, maar als een rit van Utrecht naar Schiphol op 1 mei er nog niet staat dan kan je daar eventueel restitutie voor aanvragen.

Een correctie in je Reishistorie (om te declareren) hoef je dan niet te verwachten, toch? Die krijg je dan via je factuur.

Reageer