Ik heb een student week ov, dit betekent dat ik ook in het weekend met 40% reis, nu zie ik ineens op mijn factuur dat ik ook voltarief in het weekend heb gereisd. Hoe kan dat?
Welkom bij de NS Community!
Als je facturen krijgt staat er naast je SRP ook NS Flex op je kaart, en dat gaat niet samen.
Een week-SRP i.c.m. Flex Weekend Vrij gaat grotendeels goed (voor trein, behalve op Bevrijdingsdag en in de zomerperiode 15 juli t/m 15 augustus) maar aan Flex Basis heb je als student helemaal niets, dus dat moet verwijderd worden. Een prima alternatief voor Reizen op Rekening is automatisch saldo laden (via OV-chipkaart).
Neem contact op met de Klantenservice (telefoon, chat, social media).
SRP is niet te combineren met de flex op dezelfde kaart. Zowel NS als DUO waarschuwen daarvoor. Verwijder zo snel mogelijk flex van de kaart waar SRP op staat. Het teveel betaalde krijg je niet terug. Ook dat staat bij DUO op de website.
Zie de gele balk onder aanvragen: https://duo.nl/particulier/ov-en-reizen/aanvragen.jsp
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.