Waarom kan ik Samenreiskorting aanzetten als ik NS Flex Altijd Voordeel heb? | NS Community
beantwoord

Waarom kan ik Samenreiskorting aanzetten als ik NS Flex Altijd Voordeel heb?

  • 23 October 2021
  • 5 reacties
  • 439 Bekeken

Als ik inlog met mijn NS Flex Altijd Voordeel-abonnement, dan kan ik op de startpagina mijn reisvoorkeuren aanpassen: 1e/2e klas en Samenreiskorting aan/uit.

“ Gaat u samen reizen met iemand die recht heeft op Samenreiskorting? Dan mag u buiten de spits met 40% korting meereizen. Zet voor het inchecken uw Samenreiskorting aan.”

Maar: met mijn abonnement heb ik toch al 40% korting buiten de spits?! WAAROM zou ik dit aan willen / kunnen zetten? Deze optie brengt mij in verwarring. Is het wel echt zo dat ik buiten de spits korting krijg? Ik heb het nogmaals opgezocht, zowel op de site als op mijn factuur en het is echt zo: ik krijg 40% korting buiten de spits. WAAROM STAAT DEZE OPTIE IN BEELD DAN?

Ik hoop dat NS deze uit kan zetten.

icon

Beste antwoord door Maxime NS 23 October 2021, 16:22

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Die optie staat er omdat je met Flex ook kan kiezen voor een abonnement waarbij je geen korting hebt.

Kan er dan geen aparte pagina komen voor Flex basis en een aparte pagina voor alle andere Flex-abonnementen, zodat je hierin kunt wisselen? Ik vind het echt heel onduidelijk.

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Het is inderdaad verwarrend/overbodig, maar die optie voor Samenreiskorting zit nu eenmaal ingebakken in Mijn NS en de NS app, ongeacht welk Flex abonnement je hebt.

Eigenlijk zou die alleen getoond hoeven worden voor Flex Basis, Weekend Voordeel of Weekend Vrij zonder doordeweekse dalkorting. Alle andere abonnementen geven al 40% korting (of vrij reizen) buiten de spits.

Hetzelfde voor de 1e/2e klas optie, iemand met 1e klas Altijd Vrij heeft daar helemaal niets aan.

Ik begrijp dat de optie in de genoemde situaties niets toevoegt en verwarrend kan zijn. Ik zal jullie feedback doorzetten.

Badge +3

Het wordt lastig, want de NS app weet niet eens welk Flex abonnement je hebt, alleen dát je NS Flex hebt.

Dat je Samenreiskorting kunt aanzetten terwijl je al korting hebt op basis van je abonnement is een non-issue, er zijn veel belangrijker problemen.

Met name de herhaaldelijke en soms langdurige storingen, waardoor je Samenreiskorting niet eens aan kunt zetten, of van klasse wisselen, of je reishistorie niet kunt inzien, of geen toegang hebt tot je facturen… etc.

Reageer