Waarom kan ik Samenreiskorting aanzetten als ik NS Flex Altijd Voordeel heb?
Als ik inlog met mijn NS Flex Altijd Voordeel-abonnement, dan kan ik op de startpagina mijn reisvoorkeuren aanpassen: 1e/2e klas en Samenreiskorting aan/uit.
“ Gaat u samen reizen met iemand die recht heeft op Samenreiskorting? Dan mag u buiten de spits met 40% korting meereizen. Zet voor het inchecken uw Samenreiskorting aan.”
Maar: met mijn abonnement heb ik toch al 40% korting buiten de spits?! WAAROM zou ik dit aan willen / kunnen zetten? Deze optie brengt mij in verwarring. Is het wel echt zo dat ik buiten de spits korting krijg? Ik heb het nogmaals opgezocht, zowel op de site als op mijn factuur en het is echt zo: ik krijg 40% korting buiten de spits. WAAROM STAAT DEZE OPTIE IN BEELD DAN?
Ik hoop dat NS deze uit kan zetten.
Bladzijde 1 / 1
Die optie staat er omdat je met Flex ook kan kiezen voor een abonnement waarbij je geen korting hebt.
Kan er dan geen aparte pagina komen voor Flex basis en een aparte pagina voor alle andere Flex-abonnementen, zodat je hierin kunt wisselen? Ik vind het echt heel onduidelijk.
Welkom bij de NS Community!
Het is inderdaad verwarrend/overbodig, maar die optie voor Samenreiskorting zit nu eenmaal ingebakken in Mijn NS en de NS app, ongeacht welk Flex abonnement je hebt.
Eigenlijk zou die alleen getoond hoeven worden voor Flex Basis, Weekend Voordeel of Weekend Vrij zonder doordeweekse dalkorting. Alle andere abonnementen geven al 40% korting (of vrij reizen) buiten de spits.
Hetzelfde voor de 1e/2e klas optie, iemand met 1e klas Altijd Vrij heeft daar helemaal niets aan.
Ik begrijp dat de optie in de genoemde situaties niets toevoegt en verwarrend kan zijn. Ik zal jullie feedback doorzetten.
Het wordt lastig, want de NS app weet niet eens welk Flex abonnement je hebt, alleen dát je NS Flex hebt.
Dat je Samenreiskorting kunt aanzetten terwijl je al korting hebt op basis van je abonnement is een non-issue, er zijn veel belangrijker problemen.
Met name de herhaaldelijke en soms langdurige storingen, waardoor je Samenreiskorting niet eens aan kunt zetten, of van klasse wisselen, of je reishistorie niet kunt inzien, of geen toegang hebt tot je facturen… etc.
Op 3 april had ik familie uit het buitenland en ik wou mijn samenreiskorting gebruiken voor hun maar helaas werkte de ap niet. Uw collega heeft mij geadviseerd om alsnog voltarief ta betalen en daarna afrekenen. Graag zie het teveel betaald geld terug op mijn rekening. ov chipkaart nummer: 3528************. Ik heb de kaartjes ook niet weggegooid.
Welkom op onze NS Community Pricilla. Dit is geen klantenservice-kanaal, maar een reiziger-helpt-reiziger community. Je kan hiervoor het beste contact opnemen met onze klantenservice.
Op 3 april had ik familie uit het buitenland en ik wou mijn samenreiskorting gebruiken voor hun maar helaas werkte de ap niet. Uw collega heeft mij geadviseerd om alsnog voltarief ta betalen en daarna afrekenen. Graag zie het teveel betaald geld terug op mijn rekening. ov chipkaart nummer: 3528************. Ik heb de kaartjes ook niet weggegooid.
Dit is geen chat, je post nu in de reizigers-helpen-reizigerscommunity. Wij kunnen hier niets mee.
Via de app kaartjes kopen met samenreiskorting kan niet meer. Samenreiskorting geven kan alleen als je een abonnement hebt via een code. Dat werkte niet?
In ieder geval zul je op een andere manier contact moeten opnemen met NS klantenservice.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.