Skip to main content
beantwoord

Waarom krijg je geen e-mail bij het herstellen van je wachtwoord?

  • 25 July 2024
  • 8 reacties
  • 167 Bekeken

Bij het inloggen op community.ns.nl kreeg ik de melding dat mijn wachtwoord niet klopte.

Ik wil vervolgens mijn wachtwoord resetten.

 

De mail voor het herstellen van je wachtwoord komt echter niet aan in mijn mailbox

Op de chat heeft @Erryt NS mij kunnen helpen door het wachtwoord aan te passen

Ik kan dus weer inloggen.

 

Maar waarom krijg ik (nog steeds) geen mail als ik mijn wachtwoord niet meer weet?

 

Waarom weten medewerkers op de telefonische klantenservice niet, dat er een verschil van inloggen is voor Mijn NS en de Community?

(Ik kreeg een mail om mijn wachtwoord voor het NS account te veranderen, terwijl ik geen probleem heb met Mijn NS.

Ik kreeg daarna zelfs nog een mailtje om Mijn NS te activeren!) 

 

Gelukkig was @Erryt NS zo lief om mijn wachtwoord eventjes aan te passen in Lief123!

zodat ik weer kan inloggen op dit forum.

 

 

Ik krijg dus (nog steeds) geen mail van de NS wanneer ik hier mijn e-mailadres invul.

 

Hebben meer mensen de ervaring dat de e-mail voor het herstellen van je wachtwoord niet aankomt?

8 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Even getest, ik krijg de e-mail inderdaad ook niet binnen. Ook niet in spam o.i.d.

Gelukkig was @Erryt NS zo lief om mijn wachtwoord eventjes aan te passen in Lief123!

zodat ik weer kan inloggen op dit forum.

Ik hoop/neem aan dat je die inmiddels zelf weer hebt aangepast? 🙂

 

Reputatie 2

Even getest, ik krijg de e-mail inderdaad ook niet binnen. Ook niet in spam o.i.d.

 

Gelukkig was @Erryt NS zo lief om mijn wachtwoord eventjes aan te passen in Lief123!

zodat ik weer kan inloggen op dit forum.

Ik hoop/neem aan dat je die inmiddels zelf weer hebt aangepast? 🙂

 

 

“Gelukkig” ben ik niet de enige.

 

Wel stom dat NS een service aanbiedt om je wachtwoord te kunnen wijzigen, die niet werkt.

 

Het is best lastig, om je wachtwoord aan te passen, wanneer de mail niet binnenkomt.

 

Ik denk dat er aardig wat mensen zijn, die niet wisten,

dat je door NS Chat Consumenten je wachwoord op dit forum kan laten resetten ;) 

https://www.ns.nl/klantenservice

 

(oh ja, mijn tijdelijke wachtwoord van NS Chat heb ik uiteraard gewijzigd!)

Ik denk dat dit maken heeft met een storing bij MIjn NS. Ik kan dit niet bevestigen, maar ik kreeg vandaag meerdere signalen over het niet versturen van uitnodigingen en herstellen van wachtwoorden voor Mijn NS. Ook fijn dat ik je toevallig te spreken kreeg zodat ik je gelijk kon helpen. Niet alle collega's weten precies wat de community is.

Reputatie 2

Ik denk dat dit maken heeft met een storing bij MIjn NS. Ik kan dit niet bevestigen, maar ik kreeg vandaag meerdere signalen over het niet versturen van uitnodigingen en herstellen van wachtwoorden voor Mijn NS. Ook fijn dat ik je toevallig te spreken kreeg zodat ik je gelijk kon helpen. Niet alle collega's weten precies wat de community is.

 

Nog veel dank.

 

Wel opmerkelijk dat de telefonische klantenservice nog niet doorheeft dat er al jaren een NS Community is. En dat er wel eens problemen kunnen zijn met inloggen op een NS dienst.

Als je belt, dan kan deze dienst je niet helpen met inlogproblemen. Sterker nog, je wordt doorverbonden en na een minuut wordt de verbinding verbroken.

 

Waarom kan ik op 030 7515155 niet kiezen voor keuze (6) voor problemen met inloggen op NS Community of Mijn NS? Het is namelijk nogal lastig te communiceren met digibeten ;) 

(Gelukkig wordt je na 3 minuten automatisch met een medewerker verbonden als je geen keuze maakt)

Er wordt wel aan iedereen verteld dat de community bestaat. De community wordt ook vaak gebruikt voor vragen die intern niet kunnen worden achterhaalt. Vaak gaat het om dan bijzondere vragen die eenmalig voorbij komen. Een voorbeeld is de vraag waarom is de trein geel?

Reputatie 7
Badge

(...) Een voorbeeld is de vraag waarom is de trein geel?

Die is simpel te beantwoorden: Omdat ze niet meer groen zijn natuurlijk 😁

Reputatie 2

Een voorbeeld is de vraag waarom is de trein geel?

Dit had ik mij nog nooit afgevraagd… Tot nu ;) 

 

Gelukkig hebben we Google!

https://waaromzijn.nl/waarom-zijn-treinen-geel/

Badge +3

Krijg hem ook niet, en vind het vreemd dat blijkbaar elk e-mailadres geaccepteerd wordt voor wachtwoordherstel.

Dan zou ik dus het wachtwoord van elke gebruiker kunnen wijzigen (als ik de gebruikersnaam van een persoon weet, geen hogere wiskunde) ❓

Een korte zoektocht op https://community.ns.nl/search?q=wachtwoordherstel geeft me een boel (archief)topics. Heb niet het idee dat het ooit gewerkt heeft (voor de Community dan)… 

 

Reageer