beantwoord

wel ingecheckt

  • 17 March 2022
  • 3 reacties
  • 124 Bekeken

Vandaag ben ik met de trein van Breda naar Schiphol gegaan. Mijn flex abonnement deed het niet, ben naar de service balie gegaan en 2 heren zijn toen mee gelopen want mijn kaart was in orde. Ik had gisteren mijn abonnement aangepast naar flex weekend dus ik dacht misschien ligt het daar aan. Maar niet alles klopte.  Ik heb ingecheckt kon door de poortjes en op het station heb ik de IC toeslag erbij ingecheckt. 
krijg ik nu een mail dat ik dat niet goed heb gedaan en een boete heb gekregen van €50 voor de reis plus €10 voor IC toeslag. 
hoe kan ik nu bewijzen dat ik wel ingecheckt ben ook voor de toeslag? Kan er contact worden opgenomen met de servicebalie in Breda?  
hoe op te lossen?

icon

Beste antwoord door Lorena NS 17 March 2022, 12:09

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Hoi Sonyadejong en welkom bij de NS Community!
Ik raad je aan om hiervoor contact op te nemen met onze klantenservice! Het lijkt erop dat je niet bent ingecheckt en daarom de boete van € 50,- hebt gekregen en dat de toeslag ontbrak. Omdat je met NS Flex reist, raad ik je wel aan om dit later op de dag te doen zodat de eventuele check in- of uit en de toeslag wel te zien zijn. Dan kan er vast en zeker een goede oplossing voor komen!

Reputatie 7
Badge +4

Neem contact op met Klantenservice. Daar kan men een beslissing nemen. Als zoiets voor u een incident is, is men wellicht coulant. U bent formeel zelf verantwoordelijk voor een werkende kaart, mogelijk is er toch wat mee.

hoe kan ik nu bewijzen dat ik wel ingecheckt ben ook voor de toeslag? 

@Sonyadejong,

Je kan je kaart zelf uitlezen bij een NS- of andere automaat.

Met Flex kan je niet veel bij een automaat doen, maar je kan wel de 10 laatste transacties die op de kaart geregistreerd werden bekijken. 

Als je dus nog niet te veel andere in- en uitchecks hebt, zou je kunnen kijken of het laden van de toeslag en/of het inchecken in Breda tussen de transacties staat. 

Het overzicht blijft lang genoeg op de automaat staan om een foto van de transacties te nemen. ;-)

Reageer