Skip to main content

In mijn reishistorie ontbreekt bij een reis de tijd van uitchecken. Ook staat bij het bedrag van die reis € 0,-. De tijd van uitchecken moet echter 7:35 uur zijn en het bedrag  € 11,82.

Mijn vraag: Is er een kans dat het bedrag nog automatisch zal worden gecorrigeerd? Zo ja: dan wacht ik tot dat gebeurt en dien ik daarna mijn declaratie voor oktober in. Zo nee: dan dien ik mijn declaratie nu in.

Ik wil dit weten omdat ik wil voorkomen dat ik nu declareer en dat daarna het bedrag pas verschijnt waardoor ik het zelf moet betalen.

Hallo Kleine smurf en welkom bij de NS Community.

Mogelijk is er iets niet helemaal goed gegaan tijdens het uitchecken. Ik zou contact opnemen met onze klantenservice om het te laten nakijken. Mocht je gebruik maken van NS Flex, dan raad ik aan om minimaal 3 dagen te laten tussen de reisdatum en het contact met ons. Het systeem heeft deze tijd namelijk nodig om je reis te verwerken.

Bij NS Flex duurt het regelmatig ook 3 weken in plaats van 3 dagen (of zoals de pagina vermeldt, een dag). Mijn advies: check even of het op ov-chipkaart.nl wel klopt. Met NS Flex zie je daar geen prijzen omdat alles achteraf gefactureerd wordt maar daar staat wel je actuele reishistorie zoals geregistreerd.

Dank je Olaf93 voor je reactie. Ik heb net op www.ov-chipkaart.nl gekeken. Daar staat inderdaad wel gewoon een uitchecktijd en nog de juiste ook (7:35 uur). Maar wat zegt dit me nu? Dat de reishistorie op ns.nl wel alsnog 11,82 euro gaat aangeven voor die rit in plaats van 0 euro? Omdat ik NS Flex gebruik kan ik het overzicht op www.ov-chipkaart.nl niet gebruiken voor mijn declaratie aangezien er geen prijzen bij staan. Ik moet het overzicht van ns.nl dus gebruiken voor declaratie maar gebruik ik de huidige met 0 euro of ga ik wachten tot de 0 euro naar 11,82 euro verspringt (als dat al gaat gebeuren) en ga ik dan declareren?

Als je op ov-chipkaart.nl in- of uitchecks ziet die nog niet in MijnNS staan zegt dat dat NS weer eens hopeloos achterloopt en je je nog niks aan moet trekken van wat daar nu staat.

Als je op ov-chipkaart.nl in- of uitchecks ziet die nog niet in MijnNS staan zegt dat dat NS weer eens hopeloos achterloopt en je je nog niks aan moet trekken van wat daar nu staat.

Bedankt Olaf dat je de tijd hebt genomen om me te helpen. Ik waardeer het zeer!

Reageer