beantwoord

Business card Belgische onderneming

  • 20 October 2022
  • 8 reacties
  • 202 Bekeken

Hallo, 

Graag wens ik een business card aan te vragen voor mijn vennootschap. Ik kom in de registratie niet verder met een Belgisch adres en btw kvk nummer. 
 

Ik lees hier op het forum dat ik het hoofdzetel adres van de NS moet invullen, maar dan kloppen de factuurgegevens natuurlijk niet. 
 

Kan dit aan het loket wel in orde gemaakt worden? 
 

Bedankt! 

icon

Beste antwoord door Lorena NS 26 October 2022, 19:57

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Hoi Swinchri en welkom bij de NS Community! 


Dat is helaas niet mogelijk. Het is alleen met een Nederlands KvK nummer mogelijk een businesscard aan te vragen.

Reputatie 7
Badge +1

Dat is helaas niet mogelijk. Het is alleen met een Nederlands KvK nummer een businesscard aan te vragen.

Zijn er plannen om dat te wijzigen? Of wil NS geen klanten uit het buitenland?

Dat is dan nog afgezien van de vraag of een dergelijk onderscheid wel is toegestaan.

Reputatie 6
Badge +2

Zover ik weet, zijn daar geen plannen voor. Dat heb ik voor de zekerheid nog even uitgevraagd, dus hoop er snel op terug te komen!

Reputatie 7
Badge

Belachelijk om buitenlandse klanten te weren. Riekt naar discriminatie?

Reputatie 6
Badge +2

Er zijn inderdaad (nog) geen plannen om dit voor buitenlandse bedrijven beschikbaar te maken. Alleen met een Nederlands kVk-nummer kun je een Businesscard aanvragen. De suggestie is bij deze wel doorgezet!

Reputatie 7
Badge +3

@rvdborgt en @Vareo NS weert geen buitenlandse klanten. Het is alleen niet mogelijk om business kaarten aan te vragen voor in het buitenland gevestigde ondernemingen zonder adres in Nederland. 

In het buitenland woonachtige personen kunnen wel (soms via een omweg) een (flex) abonnement aanvragen bij NS.

Reputatie 7
Badge +1

@rvdborgten @Vareo NS weert geen buitenlandse klanten. Het is alleen niet mogelijk om business kaarten aan te vragen voor in het buitenland gevestigde ondernemingen zonder adres in Nederland.

"niet mogelijk” is een keuze.

Er zijn inderdaad (nog) geen plannen om dit voor buitenlandse bedrijven beschikbaar te maken. Alleen met een Nederlands kVk-nummer kun je een Businesscard aanvragen. De suggestie is bij deze wel doorgezet!

Hoe is de situatie ondertussen?

Het lijkt mij nog steeds niet te lukken om met een Belgisch adres en telefoonnummer een abonnement aan te maken.

 

Reageer