beantwoord

ns businesscard en samenreiskorting

  • 11 October 2022
  • 6 reacties
  • 12176 Bekeken

Ik wil met mijn businesscard iemand mee laten reizen met korting. Kan ik het losse digitale ticket met 40% korting kopen zonder problemen?

icon

Beste antwoord door Robert B 11 October 2022, 19:00

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Je kunt alleen iemand met korting laten meereizen als je een NS abonnement op de kaart hebt staan. Reis je altijd op vol tarief, dan is samenreiskorting niet geldig.

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Als je BC (met abonnement) het recht geeft om mensen met Samenreiskorting mee te nemen is dat prima.

E-tickets hebben wel een belangrijke beperking, je mag er tijdens de spits helemaal niet mee reizen, met een (anonieme) ov-chipkaart mag dat wel, bij incheck buiten de spits. Dus als je medereiziger een ov-chipkaart heeft is dat handiger (10 euro saldo nodig voor incheck).

Mag die ov chipkaart ook een anonieme kaart zijn? En hoe krijg ik de samenreiskorting daarop?

Reputatie 7
Badge +3

Mag die ov chipkaart ook een anonieme kaart zijn? En hoe krijg ik de samenreiskorting daarop?

Ja dat mag. Je kunt samenreiskorting bij een automaat op de kaart zetten. Je hebt per reis samenreiskorting nodig als je retour reist of van vervoerder wisselt. 

ik heb een NS biz kaart zonder abonnementen. Nu wil ik mee-reizen (meereiskorting) met iemand die een abonnement heeft. Hoe krijg ik dat voor elkaar?
Tot dusver is alle hulp die ik daartoe op de stations kreeg tevergeefs gebleken :-(

Reputatie 6
Badge +2

Je kunt zelf geen Samenreiskorting op de Businesscard laden. Je kunt dan het beste een e-ticket aanschaffen met de Samenreiskorting.

Reageer