beantwoord

Trajectvrij den haag

  • 26 October 2022
  • 7 reacties
  • 198 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Ik heb een trajectvrij van Laan van Noi naar Duivendrecht. Ik stap regelmatig in of uit op Den Haag CS en Den Haag HS. Ik wil mijn traject veranderen zodat die twee stations ook inbegrepen zijn. Dus mijn vraag is welk station moet ik invullen om bij alle drie de stations zonder extra kosten in of uit te stappen. 

 

mvg,

wms

icon

Beste antwoord door Robert B 26 October 2022, 19:09

Bekijk origineel

7 reacties

Welkom op de Community, WMS08.

Ik moet je helaas teleurstellen. Een Traject Vrij abonnement waarbij je naar alle 3 de stations kunt reizen zonder extra kosten is niet mogelijk.
Vanaf Duivendrecht kun je eventueel naar Den Haag HS reizen over Laan van NOI, of naar Den Haag CS over Laan van NOI. Als je kijkt naar de spoorkaart zie je dat er geen route is die je naar één van beide stations kan brengen waarbij je alle drie de stations aan doet. Je zal dus altijd extra kosten hebben naar HS of CS, afhankelijk van het station dat je kiest als bestemming op je Traject Vrij abonnement. Natuurlijk krijg je wel 40% korting als je in de daluren reist.

Reputatie 7
Badge +3

Even hier iemand met ervaring met Traject Vrij op een Traject waarin ook Den Haag valt. Ik heb jarenlang Traject Vrij De Vink - Delft gehad. Dan liggen Laan van NOI en HS logischerwijs op de route, maar ook voor uit of instappen op Den Haag Centraal werden geen extra kosten berekend. Ik denk dus dat als je HS kiest, dat je dan ook zonder kosten ook vanaf Centraal kan reizen. Geen garantie, want NS wil dingen wel eens veranderen, dus even zelf proberen. 

Badge +3

Bij Traject Vrij mag je tot 10 TE ‘omreizen’ (niet terugsteken!) buiten het kortste traject zonder kosten.

Dat betekent dat je met Traject Vrij Baarn - Utrecht (korste route via Soest) óók gewoon van/naar/via Amersfoort of Hilversum mag reizen.

 

Bij Traject Vrij Duivendrecht - Den Haag HS mag je dus gewoon van/naar/via Den Haag Centraal, want dat is maar 1 TE om.

Van/naar/via Bijlmer Arena zou ook nog mogen (mocht je dat willen) want je steekt dan niet terug. Voorburg mag niet.

Reputatie 7
Badge +1

Kijk ook eens naar de prijs van Atlijd Vrij=heel NL zonder limit. Zal niet echt heel veel hoger zijn en dan heb je dus wat dat zegt. In het nog vrij recente verleden was vanaf ca 60 KM dat al de MAX, inmiddels is dat wat opgetrokken, maar het verschil blijft klein.

In principe heb je wel met dHg HS naar Dvdr ook dHg CS afgekocht, Ams CS vermoedeljk toch niet, hoewel Dvdr-Ams CS 8 KM is.

Reputatie 7
Badge +3

Kijk ook eens naar de prijs van Atlijd Vrij=heel NL zonder limit. Zal niet echt heel veel hoger zijn en dan heb je dus wat dat zegt. In het nog vrij recente verleden was vanaf ca 60 KM dat al de MAX, inmiddels is dat wat opgetrokken, maar het verschil blijft klein.

In principe heb je wel met dHg HS naar Dvdr ook dHg CS afgekocht, Ams CS vermoedeljk toch niet, hoewel Dvdr-Ams CS 8 KM is.

Als je een dergelijk advies geeft, kijk dan ook gelijk wat het verschil is. Traject Vrij Den Haag HS - Duivendrecht is 2e klas €311,60, Altijd Vrij kost €362,40. Als je verder niet naar andere stations reist vind ik €50 per maand / €600 per jaar niet een klein verschil en ik weet ik wel leukere dingen waaraan ik dat uit zou kunnen geven. Kan ik bv hele jaar boeken van kopen, om maar wat te noemen.

Badge +3

Van/naar Amsterdam Centraal gaat niet lukken met Traject Vrij Den Haag - Duivendrecht, want dan zou je (zonder terugsteken) via Sloterdijk moeten reizen en dat is veel te ver om.

Reputatie 7
Badge +3

TS geeft ook helemaal niet dat hij op Amsterdam Centraal wil uitstappen, dat haalt bahnrider er zelf bij. De vraag gaat om de haagse stations Laan van NOI, Centraal en HS, die heel dicht bij elkaar liggen en tot enkele jaren geleden nog een gemeeschappelijk tariefpunt waren. Dat zijn ze nu niet meer, maar met een Traject Vrij abonnement met stations aan beide kanten van Centraal kun je gewoon zonder extra kosten ook op Centraal in of uitchecken.

Dat heb ik zelf enkele keren gedaan, ben ooit een keer vanaf De Vink naar DH Centraal gegaan en bijna gelijk weer terug, alleen even buiten bij de oliebollenkraam appelflappen gehaald, netjes uit en binnen 5 minuten weer ingecheckt, weer in dezelfde trein gestapt als waarmee ik naar Den Haag was gegaan en binnen 45 minuten terug op De Vink, geheel gratis. 

Reageer