Beste klantenservice,
Ik hoop dat alles goed gaat. Ik schrijf u in verband met een situatie die zich voorgedaan heeft afgelopen zondag. Ik heb een Treinvrij-abonnement op mijn NS Business Card, en helaas ben ik afgelopen zaterdag mijn kaart kwijtgeraakt in de trein of op het station.
Op zondag heb ik met mijn andere OV-chipkaart ingecheckt, maar toen ik bij de poortjes was, werd mijn kaart om de een of andere reden niet goed gelezen. Het was erg druk op het station en veel mensen gingen tegelijk naar binnen. Toen er controle was, zei de conducteur verder niets bij het scannen van mijn kaart, en ik ging er daarom van uit dat het inchecken goed was verlopen. Ik vind het vreemd dat de vrouw die mijn pas scande niets heeft gezegd over het niet goed inchecken, aangezien ik anders direct actie had kunnen ondernemen.
Tot mijn verrassing ontving ik later een e-mail waarin werd aangegeven dat er een correctiebedrag van €50 moet worden betaald voor de reis. Ik wil graag aangeven dat ik geen motief had om niet in te checken, aangezien mijn Treinvrij-abonnement mijn treinreis dekt en ik ervan uitging dat het inchecken goed was gegaan. Het probleem met het poortje lag buiten mijn macht.
Gezien de omstandigheden zou ik u willen vragen om deze kosten te herzien en het correctiebedrag terug te draaien. Ik ben er zeker van dat dit misverstand het gevolg is van technische problemen, en ik hoop dat u dit kunt begrijpen.
Ik hoor graag van u en dank u wel voor uw begrip en medewerking.