beantwoord

Duidelijkere vermelding doel Community



Toon eerste bericht

30 reacties

Het is inderdaad schrijnend hoe de NS de community aan zichzelf overlaat, al is er dan wel een aparte Yammer groep ooit opgezet waar personeel zich voor kon aanmelden om de webhelp te ondersteunen maar of dat nu zo’n succes is en nog steeds bestaat ??

Teveel tafeltjes en teveel omwegen voordat vragen bij de juiste persoon zijn beland en dan hebben we nog de cultuur dat er veel managers zijn die geen initiatief durven te nemen om eens hun nek uit te steken voor iets.

Ik begrijp vooral niet waar de sturing is gebleven. Toen NS de afdeling KCM heeft opgeheven is (binnen NS iig) gecommuniceerd dat, naast Webhelp, binnen NS er een contact kwam in de vorm van twee heren communicatie: Vasse en Zwart. Zo zou er toch een soort achterwacht van NS zijn om bij te springen bij complexe problemen.

 

Geen van beiden is hier meer dan een enkele reactie actief geweest, eventuele vervanging/opvolging ook niet. Hessel Koster verscheen incidenteel nog wel, maar is inmiddels niet meer bij NS werkzaam. Hoe ziet NS dit voor zich? Complexere vraagstukken blijven nu keer op keer liggen, maanden zo niet jaren worden er “updates” gevraagd, komt er (praktisch) nul op rekest en sluit NS de topics maar af.

Reputatie 7
Badge +1

Dank je voor dit topic. Ik had ook al eens gedacht om iets dergelijks te schrijven.

De manier waarop de Community wordt gepresenteerd op de informatiepagina met contactopties is iets wat we jaren geleden al hebben aangekaart. Voor zover ik me kan herinneren is naar aanleiding daarvan de subtekst enigszins aangepast, maar heel veel duidelijker is het er inderdaad niet op geworden, helaas. Dat het als eerste optie is geplaatst is bij mijn weten een bewuste keuze, juist omdat er op de Community al heel veel vragen worden beantwoord en het dus bewust is om reizigers daarheen te sturen.

Ik vind het echter wel een goede suggestie om op de voorpagina van de Community iets te plaatsen waarmee we verduidelijken wat voor antwoorden gevonden of vragen gesteld kunnen worden.

Ik zal eens een balletje opgooien om te kijken of we zoiets kunnen realiseren.

NS negeert dit vraagstuk steevast sinds het beheer is overgedragen aan woordvoering en Webhelp. Of je krijgt een nietszeggend antwoord.

Reageer