NS Community: nieuw jasje en nieuwe naam


Reputatie 2
Hoi allemaal,

Toen je net op het forum belandde, heb je wellicht even gedacht: ”hé, ik zit op de verkeerde site…”. Maar niets is minder waar. Welkom op het nieuwe NS Serviceforum! Of eigenlijk: Welkom in de nieuwe NS Community! Want we hebben het forum niet alleen in een nieuw, fris, eigentijds jasje gestoken, we hebben ook de naam aangepast naar een variant die de lading beter dekt.

Wat is er precies veranderd?
  • Het is eindelijk mogelijk om ook bovenaan een topic naar een volgende pagina met reacties te klikken. Je hoeft dus niet meer naar beneden te scrollen om bij de gewenste reactie uit te komen.
  • Het opstellen van een topic is nu net zo eenvoudig als het opstellen van een gewone e-mail. Je hoeft geen codes meer te gebruiken voor het toevoegen van een hyperlink bijvoorbeeld.
  • Het nieuwe forum is zo gebouwd dat het zich automatisch aanpast aan de grootte van je scherm. Of je nu op je desktop, je smartphone of op je tablet de Community bezoekt, je hebt steeds dezelfde look en functionaliteiten.
  • Vanaf de beginpagina kun je direct naar de meest recente actieve topics gaan. Dit is vooral handig als je dagelijks actief bent op de Community, en dat zijn veel van jullie!
  • Wanneer je inlogt krijg je een overzicht van de nieuwe reacties sinds je laatste bezoek.
  • De zoekfunctie is nu prominent op elke pagina aanwezig.
  • Onze moderators hebben meer mogelijkheden topics uit te lichten en visueel aantrekkelijk te maken. Hierdoor ben je nog beter op de hoogte van actuele onderwerpen.
  • Je kunt nu ook andere leden uit de Community taggen met een zogenaamde @mention. Zo kun je anderen wijzen op mogelijk interessante topics. Daar krijgen zij dan ook een e-mail notificatie van.
  • Er is een uitgebreide set emoticons toegevoegd, die je nu naar hartenlust kunt gebruiken.
  • Je kunt zien wie jouw reacties hebben geliket.

We zijn natuurlijk heel benieuwd naar jullie reactie. Laat ons vooral weten wat je vindt van de nieuwe NS Community!

848 reacties

Ik open gewoon nooit mijn mail gekoppeld aan dit forum. Werkt prima! Nergens last van. 📮
Ik ga ervan uit dat dit niet nodig is Michiel. aangezien we verwachten het probleem vandaag of morgen op te lossen.

Het probleem is er toch nog steeds ?
Ik krijg geen toegang in alle browsers, het is toch gewoon een kwestie van een certificaat aanpassen ?
Alles wat KPN bij NS moet doen duurt minimaal 3 weken. Tunneltjes bouwen bijvoorbeeld 🤔
We hopen vandaag of morgen de storing te hebben verholpen, onze technici werken er hard aan. Kunnen jullie aangeven wie er nog problemen ervaren en via welke browser/device?

Weken jullie technici er nog steeds hard aan ?

Is er al een update ?
Waarom valt de foto eigenlijk weg bij veel reacties van gebruikers met een plaatje ?

Als je bij de reacties kijkt bv van Thomas en Miriam, zie je bij de helft wel een profielfoto en bij de andere helft niet.


Ik zou wel graag vernemen van NS hoe dit kan ?
We hopen vandaag of morgen de storing te hebben verholpen, onze technici werken er hard aan. Kunnen jullie aangeven wie er nog problemen ervaren en via welke browser/device?Weken jullie technici er nog steeds hard aan?
Is er al een update ?
Daar ga ik wel van uit, ik durf echter niet te zeggen waarom het nog niet is opgelost. Ik ben er nog even achteraan gegaan, mogelijk krijg ik vandaag nog een update. Ik beloof echter niets!

Waarom valt de foto eigenlijk weg bij veel reacties van gebruikers met een plaatje ?
Als je bij de reacties kijkt bv van Thomas en Miriam, zie je bij de helft wel een profielfoto en bij de andere helft niet.
Ik zou wel graag vernemen van NS hoe dit kan ?
Dit wil ik even voor je navragen! Heb je misschien een paar topics als voorbeeld waarmee ik het kan aantonen?
Je kan kijken bij reacties op hun profiel van bv Thomas en Miriam, dan valt bij de helft van hun reacties hun foto weg bv.

De foto van Sivan ontbreekt ook op de startpagina van het forum, waar je alleen een S ziet.
Zie het bericht van RObert B hierover (toch makkelijk he ontbreken van de nummering van de reacties)

Alvast bedankt en hopelijk krijg je een update van jullie IT afdeling.
Ik heb het helaas zelf nog niet voor elkaar gekregen om door het beveiligingscertificaat heen te komen, vrees ik, dus ik heb op dit moment niet echt te mogelijkheid om die voorbeelden te verzamelen. 😕 Zodra dat is opgelost zal ik een aantal voorbeelden verzamelen en er achteraan gaan!
"Sinds jongs af aan ben ik een gamer in hart en nieren, dus daar besteed ik graag tijd aan. Mede hierdoor ben ik vrij IT-savvy, dus voor de wat meer technische vraagstukken ben ik je Moderator." zeggen ze dan xD

Ik heb niet gezegd dat ik alles kan oplossen, enkel dat ik vrij IT-savvy ben. 😉 Maar goed, bedankt voor het voorbeeld, ik ga er achteraan!
Niet happen 😎 Genoeg? Willekeurig wat geklikt.

https://www.imgdumper.nl/uploads9/5b1eb86249fdc/5b1eb86221100-stijn1.png
https://www.imgdumper.nl/uploads9/5b1eb88835e8d/5b1eb88811548-stijn2.png
https://www.imgdumper.nl/uploads9/5b1eb88e4fc46/5b1eb88e28e70-stijn3.png
https://www.imgdumper.nl/uploads9/5b1eb89e1075d/5b1eb89ddb8dc-stijn4.png
https://www.imgdumper.nl/uploads9/5b1eb8a6ce7fd/5b1eb8a6a136a-stijn5.png
https://www.imgdumper.nl/uploads9/5b1eb8b164b3b/5b1eb8b137774-stijn6.png
https://www.imgdumper.nl/uploads9/5b1eb8b7af522/5b1eb8b7885f4-stijn7.png
😎

Om alleen
Oh kijk zelfs ik ben stuk 😏
Badge +3
Ik heb niet gezegd dat ik alles kan oplossen, enkel dat ik vrij IT-savvy ben. 😉 Maar goed, bedankt voor het voorbeeld, ik ga er achteraan!
Danm.. dat 'savvy' heb ik al tijden in mijn Twitter profiel staan, naar aanleiding van een ander woord (dat leek op iets met expertise en mensen dachten dat het expert was..) dat er eerst stond. :D

Weet je wat? Ik laat dat gewoon zo staan, want het dekt de lading (lekker breed en niet te diep!) 😛
Kan mijn vorige bijdrage niet bewerken. Als ik verder wil typen gaat het mis. e, nog een e, en weg eerste e??? Ofwel Om alleen een bijlage te plaatsen, en niet in de tekst, is niet gemakkelijk. 🤓
Genoeg voorbeelden begrijp ik al. Hopelijk heb ik snel respons hierop! :)

We hopen vandaag of morgen de storing te hebben verholpen, onze technici werken er hard aan. Kunnen jullie aangeven wie er nog problemen ervaren en via welke browser/device?Weken jullie technici er nog steeds hard aan?
Is er al een update ?
Daar ga ik wel van uit, ik durf echter niet te zeggen waarom het nog niet is opgelost. Ik ben er nog even achteraan gegaan, mogelijk krijg ik vandaag nog een update. Ik beloof echter niets!
Heb de update toch nog gekregen, maar helaas niet veel nieuws. Er wordt nog steeds aan gewerkt om het probleem op te lossen.
Ze kunnen toch wel een termijn noemen ?

Jullie nemen het nogal luchtig op dat het forum al 4 dagen zo goed als onbereikbaar is.
Er is aan ons helaas geen termijn gecommuniceerd 😞 Ze werken er nog steeds aan!
Waarom valt de foto eigenlijk weg bij veel reacties van gebruikers met een plaatje ?
Als je bij de reacties kijkt bv van Thomas en Miriam, zie je bij de helft wel een profielfoto en bij de andere helft niet.
Ik zou wel graag vernemen van NS hoe dit kan ?
Ik heb hier in ieder geval al wel een reactie op gekregen! Het probleem is bekend, inclusief wat het veroorzaakt. Ik snap de oorzaak zelf echter niet volledig, dus kan het ook niet echt uitleggen. Een prognose heb ik helaas niet gekregen, maar er wordt in ieder geval aan gewerkt om dit op te lossen!
Ok prima 😁
Nog steeds een beetje dubbel 🤓😉

Vervelend Nooduitgang! Ik heb dit ook al eens doorgegeven, maar nog geen terugkoppeling ontvangen dat het is opgelost. Voor nu blijft het even afwachten.
Gaat het ook mogelijk worden om je e-mailadres zelf te wijzigen bij je profielgegevens?
Ook bij likes vallen avatars weg, zoals de close-up van @Michiel. :)

Ook willekeurig overigens, want in dit topic zie ik dan mijn eigen avatar weer wel bij een like.

Reageer