NS Community: nieuw jasje en nieuwe naam


Reputatie 2
Hoi allemaal,

Toen je net op het forum belandde, heb je wellicht even gedacht: ”hé, ik zit op de verkeerde site…”. Maar niets is minder waar. Welkom op het nieuwe NS Serviceforum! Of eigenlijk: Welkom in de nieuwe NS Community! Want we hebben het forum niet alleen in een nieuw, fris, eigentijds jasje gestoken, we hebben ook de naam aangepast naar een variant die de lading beter dekt.

Wat is er precies veranderd?
  • Het is eindelijk mogelijk om ook bovenaan een topic naar een volgende pagina met reacties te klikken. Je hoeft dus niet meer naar beneden te scrollen om bij de gewenste reactie uit te komen.
  • Het opstellen van een topic is nu net zo eenvoudig als het opstellen van een gewone e-mail. Je hoeft geen codes meer te gebruiken voor het toevoegen van een hyperlink bijvoorbeeld.
  • Het nieuwe forum is zo gebouwd dat het zich automatisch aanpast aan de grootte van je scherm. Of je nu op je desktop, je smartphone of op je tablet de Community bezoekt, je hebt steeds dezelfde look en functionaliteiten.
  • Vanaf de beginpagina kun je direct naar de meest recente actieve topics gaan. Dit is vooral handig als je dagelijks actief bent op de Community, en dat zijn veel van jullie!
  • Wanneer je inlogt krijg je een overzicht van de nieuwe reacties sinds je laatste bezoek.
  • De zoekfunctie is nu prominent op elke pagina aanwezig.
  • Onze moderators hebben meer mogelijkheden topics uit te lichten en visueel aantrekkelijk te maken. Hierdoor ben je nog beter op de hoogte van actuele onderwerpen.
  • Je kunt nu ook andere leden uit de Community taggen met een zogenaamde @mention. Zo kun je anderen wijzen op mogelijk interessante topics. Daar krijgen zij dan ook een e-mail notificatie van.
  • Er is een uitgebreide set emoticons toegevoegd, die je nu naar hartenlust kunt gebruiken.
  • Je kunt zien wie jouw reacties hebben geliket.

We zijn natuurlijk heel benieuwd naar jullie reactie. Laat ons vooral weten wat je vindt van de nieuwe NS Community!

848 reacties

Ook willekeurig overigens, want in dit topic zie ik dan mijn eigen avatar weer wel bij een like.

Heeft het er misschien mee te maken dat dit forum wordt gehost op 2 IP-adressen/servers ?
Dus de avatars van de likes die je geeft op het ene IP-adres worden wel vertoond
als je bent verbonden met dezelfde server, en anders niet?
Mijn theorie dat de forumsoftware iets vond van jouw avatar vond ik leuker maar durfde ik niet te plaatsen 😎

Nee zou goed kunnen, krijg wel cross-origin meldingen in de dev console idd. Maar dat is verder aan inSided wat mij betreft. Ze krijgen er een nette vergoeding voor.
Reputatie 7
Badge +3
Er is aan ons helaas geen termijn gecommuniceerd 😞 Ze werken er nog steeds aan!
3 dagen verder en nog steeds problemen.
De werklaptop met Chrome wil nog steeds niet.
Badge +3

Er is aan ons helaas geen termijn gecommuniceerd 😞 Ze werken er nog steeds aan!3 dagen verder en nog steeds problemen.
De werklaptop met Chrome wil nog steeds niet.

Update (nou ja, eigenlijk geen dus):

Op mijn laptop nooit problemen gehad met Chrome, maar IE/Edge/Firefox (standaardinstellingen) geen toegang.

Op mijn desktop PC hield Chrome er een dag of 5 geleden spontaan mee op (toen het probleem al een dag speelde bijna, maar hij deed het in ieder geval nog), maar die doet het dus nog steeds niet!

Moet daar dus Firefox met aangepaste instellingen gebruiken.
Badge +3
Maar dat is verder aan inSided wat mij betreft. Ze krijgen er een nette vergoeding voor.
Ik zou dan die vergoeding incasseren en die (2 muisklikken) handeling uitvoeren, en (totdat alles opgelost is met dat certificaat) eventjes forum i.p.v. community te (blijven) gebruiken.

Hoeft NS zoals gezegd niets voor aan te kondigen of te wijzigen, en is voor gebruikers transparant verder.
  • Ik wil naar de WC (forum/community bezoeken)
  • Probleem: WC 1 doet het niet (het slotje is stuk) maar WC 2 (en 3 4 5) wél !
  • Verwijs dan (automatisch of met rood/wit lint) mensen maar door naar WC2
  • Hey ik wilde naar de WC, kan mij het schelen of dat WC1 of 2 is
  • Ik zit er op, probleem opgelost!
Er zullen weinig mensen zijn die per se naar WC1 willen.. wat ook nog wel lukt door onder het rood/witte lint door te kruipen (levensgevaarlijk, maar niet heus!) en het slotje te forceren voor toegang. Maar dan moet je eerst weten hoe (instellingen aanpassen)...
Precies, tegen regulier uurtarief weet NS me wel te vinden. Anders helaas, pindakaas. Alhoewel, liever niet, vind de lucht van pindakaas al zo onmeunig smerig 😂
Reputatie 7
Badge +3
Liever geen pindakaas in de trein nee, dat meurt zo.

Zolang het probleem duurt ben ik dus alleen thuis op het forum actief want de desktop PC thuis met Chrome heeft geen moment gehapert. Maar ff tussendoor op werk zit er dan niet in. Daar ga ik niet zitten klooien met Firefox en instellingen zo, zal de IT afdeling niet zo waarderen.
Reputatie 7
Badge +3
Kan er ook weer eens reactie komen van een moderator wat de status van dit probleem is?

Webcare verwijst intussen gewoon door naar het forum en wanneer mensen dat volgen en melden dat het niet veilig is, is er hoegenaamd niks aan de hand.
https://twitter.com/NS_online/status/1008455270211768322
Vooral de reactie: vreemd ik kan gewoon op het forum komen....

Leven op een wolk ofzo, er zijn al meer dan 1 week problemen waardoor de meeste gebruikers niet op het forum kunnen komen zonder hun instellingen te wijzigen.
Als KPN nou zorgt dat het probleem voorkomt wanneer je probeert te forummen vanaf NS werkplek online......... 🤔 Al merkt Webhelp daar nog weinig van, maar de paar KCM’ers wel.

Ik gebruik het toch praktisch nooit.
Reputatie 7
Badge +3
Wanneer bij ons de Partner Portal (waar klanten kunnen bestellen, orderstatus checken, productinfo kunnen checken e.d.) eruit ligt gaat er gelijk een mail naar de gehele customer service afdeling zodat iedereen op de hoogte is wanneer klanten bellen of mailen dat ze niet kunnen inloggen.
Wat vervelend te horen dat er nog problemen zijn. Dat zou niet moeten. We hebben gevraagd om een update/controle van de status. Dank voor het melden.
Gaat het ook mogelijk worden om je e-mailadres zelf te wijzigen bij je profielgegevens?
Nog maar een keertje (vind IK in ieder geval belangrijker dan avatars of andere bijkomstigheden...)
@Miriam NS , weer een bericht van mij dat niet door het spamfilter komt.

Ik ga het herstellen Michiel.
@Miriam NS , nog een bericht dat eerst moet worden gereviewed door een moderator.

Kwam hem al tegen, heb deze ook hersteld.
Kwam hem al tegen, heb deze ook hersteld.
@Miriam NS , weet je ook, wat de oorzaak was dat mijn berichten niet direct werden geplaatst?

Als ik nu (bijna) precies hetzelfde bericht (met bijdrage) verstuur, wordt die dan wel direct geplaatst?
We komen in ieder geval niet meer samen, dat scheelt al een hoop 🤣
Nee het lijkt nu aan de toegevoegde bijlage te liggen, maar volgens mij zijn het ook wel eens andere berichten die ook niet door het filter komt. Ik zal het even in de gaten houden.

Gaat het ook mogelijk worden om je e-mailadres zelf te wijzigen bij je profielgegevens?Nog maar een keertje (vind IK in ieder geval belangrijker dan avatars of andere bijkomstigheden...)

En nog maar een keertje, tot dat het fatsoen wordt genomen te reageren op deze wens...
Zojuist lukte het me niet meer om een bijdrage met IMG plaatje /IMG te bewerken....

Het betrof deze afbeelding:
https://image.winudf.com/v2/image/Y29tLm1lbnR6LmV0YXJpZl9zY3JlZW5fMl8xNTI4MjAzNjc4XzAyOQ/screen-2.jpg?h=355&fakeurl=1&type=.jpg

https://community.ns.nl/in-de-trein-11/omreizen-met-een-gedwongen-overstap-48407/index12.html#post331649


@Ben NS , Waarom moet mijn bijdrage (zónder bijlage!) eerst langs een moderator?

Reputatie 5
Dat kan ik je zo niet precies vertellen, Michiel. Ik heb inmiddels je reactie hersteld.
Gokje, door de vreemde taal (stukje Duitse tekst) die er in je tekst staat

Reageer