NS Community: nieuw jasje en nieuwe naam


Reputatie 2
Hoi allemaal,

Toen je net op het forum belandde, heb je wellicht even gedacht: ”hé, ik zit op de verkeerde site…”. Maar niets is minder waar. Welkom op het nieuwe NS Serviceforum! Of eigenlijk: Welkom in de nieuwe NS Community! Want we hebben het forum niet alleen in een nieuw, fris, eigentijds jasje gestoken, we hebben ook de naam aangepast naar een variant die de lading beter dekt.

Wat is er precies veranderd?
  • Het is eindelijk mogelijk om ook bovenaan een topic naar een volgende pagina met reacties te klikken. Je hoeft dus niet meer naar beneden te scrollen om bij de gewenste reactie uit te komen.
  • Het opstellen van een topic is nu net zo eenvoudig als het opstellen van een gewone e-mail. Je hoeft geen codes meer te gebruiken voor het toevoegen van een hyperlink bijvoorbeeld.
  • Het nieuwe forum is zo gebouwd dat het zich automatisch aanpast aan de grootte van je scherm. Of je nu op je desktop, je smartphone of op je tablet de Community bezoekt, je hebt steeds dezelfde look en functionaliteiten.
  • Vanaf de beginpagina kun je direct naar de meest recente actieve topics gaan. Dit is vooral handig als je dagelijks actief bent op de Community, en dat zijn veel van jullie!
  • Wanneer je inlogt krijg je een overzicht van de nieuwe reacties sinds je laatste bezoek.
  • De zoekfunctie is nu prominent op elke pagina aanwezig.
  • Onze moderators hebben meer mogelijkheden topics uit te lichten en visueel aantrekkelijk te maken. Hierdoor ben je nog beter op de hoogte van actuele onderwerpen.
  • Je kunt nu ook andere leden uit de Community taggen met een zogenaamde @mention. Zo kun je anderen wijzen op mogelijk interessante topics. Daar krijgen zij dan ook een e-mail notificatie van.
  • Er is een uitgebreide set emoticons toegevoegd, die je nu naar hartenlust kunt gebruiken.
  • Je kunt zien wie jouw reacties hebben geliket.

We zijn natuurlijk heel benieuwd naar jullie reactie. Laat ons vooral weten wat je vindt van de nieuwe NS Community!

848 reacties

Badge +3
Weer iets 'nieuws'...

Als ik een zoekopdracht doe (met wat woorden die ik me herinner uit een bericht) kan ik de zoekresultaten niet meer sorteren (zonder zelf dingen aan de url toe te gaan voegen)!

Kan dan in ieder geval de standaard volgorde op meest recente eerst (order=date.desc of zoiets) in plaats van allemaal dingen van jaren geleden er tussen?

Bijv. bij zoeken op https://community.ns.nl/search?q=werkzaamheden+noord+zuid krijg ik pas als 6e het topic te zien (van enkele dagen geleden) waar ik eigenlijk naar op zoek was.
Ik ga het doorgeven aan Sivan!
Ik krijg nog steeds de melding dat mijn posts under review zijn van moderators.
Ook zonder VPN.

Graag een permanente oplossing
Weer iets 'nieuws'...

Als ik een zoekopdracht doe (met wat woorden die ik me herinner uit een bericht) kan ik de zoekresultaten niet meer sorteren (zonder zelf dingen aan de url toe te gaan voegen)!

Kan dan in ieder geval de standaard volgorde op meest recente eerst (order=date.desc of zoiets) in plaats van allemaal dingen van jaren geleden er tussen?

Bijv. bij zoeken op https://community.ns.nl/search?q=werkzaamheden+noord+zuid krijg ik pas als 6e het topic te zien (van enkele dagen geleden) waar ik eigenlijk naar op zoek was.


Update: Vorige maand is Insided een aanpassing aan de zoekmachine gaan testen. Op basis van feedback is de live search vorige week live gegaan.

Wat is er verbeterd?
- De inhoud van topics zijn toegevoegd naast de titel van het topic. Je kunt nu eenvoudig zien om wat voor topic het gaat.
- Exacte zoekresultaten worden gehighlight
- De lijst zoekresultaten is nu gekoppeld aan je toetsenboard. Door de pijltjes kun je nu door de lijst scrollen, met Enter ga je naar een topic en via Escape annuleer je je zoekopdracht.

Om de live search mogelijk te maken was het nodig enkele aanpassingen te doen. Hierdoor zijn de filteropties tijdelijk uitgeschakeld. Insided is hiervan op de hoogte en zoekt het uit.

We horen graag wat jullie er verder van vinden.
Badge +3
Ik heb niet het idee dat er iets veranderd is qua pijltjes en Enter en Escape. Enter start de zoekopdracht, meer niet. Met de pijltjes naar boven/onder scroll je (net als met je muiswieltje) door een pagina, ook niets nieuws.
Die zoekfunctie is altijd al een stuk verdriet geweest. Google FTW.
Badge +3
Krijg nou wat... krijg net een privébericht in het Russisch, van @Nataliy

Роберт, привет. Я из России. могу я попросить вас о помощи - мне нужно сделать маршрут)) спасибо


Vertaald.. "Robert, hello. I'm from Russia. can i ask you for help - i need to make a route thanks"

Zal maar naar de reisplanner (Engelse versie) verwijzen 😛
Badge +3
.. dubbel gepost, de eerste was door het spamfilter gekaapt 😉
Badge +3
Wat wél opgelost is dat we bij klikken op een persoon en de reacties hun eigen dingen te zien krijgen... in plaats van je eigen reacties.

Zie https://community.ns.nl/search/activity/reactions?userid=129 voor Tom/Thomas (ex-ns natuurlijk inmiddels)

Het lijkt alsof er bij zoeken gesorteerd wordt op meeste reacties. Maak daar gewoon meest recent van en dan ben ik blij (als ik zelf niet meer mag sorteren).
Reputatie 6
Badge +2
Het lijkt alsof er bij zoeken gesorteerd wordt op meeste reacties.
201810 3 11:22 zoekresultaatvolgorde
Er zijn meerdere criteria, zo te zien, bijvoorbeeld zoekterm zit in de titel of alleen in de inhoud, gevonden woord is precies de zoekterm, of begint met de zoekterm, of de zoekterm zit ergens anders in het gevonden woord.

De resultaten lijken te beginnen met die waarbij de zoekterm precies een woord in de titel is.
Ik krijg nog steeds de melding dat mijn posts under review zijn van moderators.
Ook zonder VPN.

Graag een permanente oplossing



Nog steeds dus

Ik wacht nog geduldig op mijn eventuele gouden naampje (super user) status.

Alle badges en ranks en alle stats daarvoor zouden daar zomaar aanleiding voor kunnen zijn :P


Wie vraagt wordt beloond @Robert B
Gefeliciteerd met je nieuwe status !
Badge +3
Ik heb niet het idee dat er iets veranderd is qua pijltjes en Enter en Escape. Enter start de zoekopdracht, meer niet. Met de pijltjes naar boven/onder scroll je (net als met je muiswieltje) door een pagina, ook niets nieuws.
Ik zie dat het 'nieuwe zoeken' inmiddels werkt op mijn laptop en PC. Werkt goed!

Op mijn telefoon gebruik ik de Community niet.
Badge +3
Wie vraagt wordt beloond @Robert B

Gefeliciteerd met je nieuwe status !

Thanks, erg blij mee en zal er zuinig mee omgaan hoor. Al een paar spelfoutjes en dubbele postings gecorrigeerd inmiddels 😛
Thanks, erg blij mee en zal er zuinig mee omgaan hoor. Al een paar spelfoutjes en dubbele postings gecorrigeerd inmiddels :P

Gefeliciteerd, Robert! Overigens is het niet de bedoeling dat je spelfouten wijzigt, tenzij van jezelf. We vinden het juist leuk dat op deze Community iedereen zijn verhaal kan doen, en dan maakt het niet uit dat iemand een keer een foutje maakt.
Je kan alleen je eigen berichten aanpassen? Maar dan ook na een uur als superuser.
Dat klopt, Henk. Gelukkig maar. 😉
Dat is zeker gelukkig 😈😈
Badge +3
Uiteraard ga ik anderen niet corrigeren, zelfs al zou dat kunnen :D

Maar wel handig als ik ooit een (broken) link gepost heb naar een pagina die niet meer bestaat of verplaatst is. Dat soort dingetjes... hoef je geen moderators meer voor in te schakelen.
Rapporteren van reacties is stuk. Na invullen van reden en drukken op de blauwe knop valt de tekst op de knop weg en gebeurt er niks verders. Even geen uitgebreid screenshot van het hele venster, want dan gaat het getroll hier waarschijnlijk verder.

Badge +3
Een tip voor wie meeleest en hetzelfde probleem had:

Het doorlinken naar de laatste reactie in een topic met meerdere pagina's (meer dan 25 reacties) werkte sinds gisteren niet meer.

Vandaag had ik ook ineens hetzelfde bij topics met minder reacties, maar kwam toevallig ergens een tip tegen om even uit te loggen en opnieuw in te loggen.

Lo and Behold... Dat werkt! 😎
@Henk_NL heb je hier nog steeds last van? Ik heb zojuist namelijk wel van andere forumleden gerapporteerde reacties gezien.
Erryt had m'n reports wel netjes ontvangen begreep ik, maar ik kreeg niet de gebruikelijke bevestiging enzo. Zal jouw bericht eens reporten.
Ah, de tekst op de knop valt nog steeds gewoon weg, maar na een paar tellen wordt de pagina wel opnieuw geladen, waardoor het lijkt alsof er ten minste _iets_ gebeurt. Maar nog steeds niet zoals het hoort dus.

Ik heb nu ook inderdaad gerapporteerde reacties van jou ontvangen. Kortom, het komt wel aan maar aan de voorkant gaat het niet helemaal lekker... aldus deze schavuit 😛

Reageer