Skip to main content

Beste NS,

 

Tot mijn grote verbazing ontving ik 22 november j.l. per mail een notificatie met een correctietarief van € 50.00. 

 

Ik heb deze datum gereisd tussen Schiphol en Lelystad Centrum (wat onderdeel is van mijn trajectvrij abonnement.) 

 

Er is op de terugreis controle geweest, echter ben ik totaal niet geïnformeerd dat ik niet ingecheckt zou staan. Ik was hier niet van op de hoogte.

Eenmaal bij aankomst zie ik dit mail verschijnen wat ik absoluut erg teleurstellend vind als jarenlange vaste klant.

Gaarne verzoek ik daarom om van deze "boete" af te zien.

Ik verneem graag uw positieve reactie.

 

Mvg

Welkom bij de NS Community!

Dit is geen klantenservicekanaal, zie https://www.ns.nl/klantenservice/contact voor alle opties. Bellen of chatten is vaak het snelst.

Als een conducteur geen geldige incheck ziet registreert die een afwijking en zoekt het Flex systeem wel uit waar je recht op had (bijv. Dal Vrij). Dat daar tegenwoordig niets meer van gezegd wordt heeft blijkbaar met angst voor agressie of geen zin in discussies te maken.

Een andere optie is om ter plekke 30 euro te betalen dus er zou wel degelijk melding van gemaakt moeten worden, maar wellicht werkt dat bij Flex niet zo (alles per incasso).


Een andere optie is om ter plekke 30 euro te betalen dus er zou wel degelijk melding van gemaakt moeten worden, maar wellicht werkt dat bij Flex niet zo (alles per incasso).

Zie https://www.ns.nl/klantenservice/betalen/correctietarief-en-instaptarief.html

 

Correctietarief: als je een boete hebt

Krijg je in de trein of op het perron een boete, dan kun je die meteen betalen of achteraf betalen.

Wat mij betreft komen ze er dan ook niet meer mee weg niks te zeggen.


Reageer