Skip to main content

k heb een weekend Dalvrij Flex abonnement voor 65+. Ik betaal maandelijks

het bedrag van EUR 32,95 dat ook juist is. Ik kan op mijn zelfde ov chipkaart een extra optie toevoegen voor een bedrag van EUR 3,40 per maand, waarmee ik buiten de daluren recht heb op 40% korting (zie ook bij NS tarieven). Dus dat zijn reizen buiten het weekend. Nergens kan ik achterhalen of ik dan 2e klas moet reizen of mag ik 1e klas zitten, zoals mijn Dalvrij abonnement is ingesteld

U moet het maar net weten, maar u koopt voor €3,40 de extra optie voor korting door de week. Standaard staat uw Weekendvrij dan op eerste klas en uw Dalvoordeel door de week op tweede klas, maar dit bij Dalvrij. Als u dan ook eerste klas wilt reizen kunt en moet dat instellen op de app. Als u in het weekend eerste klas reist en door de week tweede klas, check de app dan toch even voor de zekerheid. Bij Dalvrij is het standaard ook zo ingesteld.

U heeft geen Flex Dalvrij abonnement maar een Weekendvrij abonnement voor die prijs als 65 plusser. Ik denk dat u Dalvrij en Dalvoordeel dan. wel Weekendvrij doorelkaar haalt.

Ongevraagd advies: Als u door de week veel eersteklas met korting gaat reizen, dan is een Dalvrijabonnement voor 89 euro toch vaak voordeliger. Dan reist u onbeperkt eersteklas zolang u maar incheckt in de daluren. Een enkel reis Gouda-Leeuwarden kost eerste klas bijna vijftig euro en dertig euro met korting.

Opa Bommel reist ook zo.

Klopt, ik heb een weekend vrij abonnement 1e klasse. Nu wil ik voor 1 x door de week reizen en wil dan hiervoor de keuze “incl. dalvoordeel” erop zetten, wat we dan EUR 3,40 meer gaat kosten per maand.

Het is me dan nog niet duidelijk of ik dan op die ene dag in de 1e klas mag zitten of moet het 2e klas zijn?

Buiten Weekend Vrij om reis je in de 2e klasse. Deze is uiteraard wel aan te passen per dag/rit naar 1e klasse als je dat liever wil.

Reageer