In augustus 2023 heb ik een OV studentenreisprodukt (week) op mijn bestaande NS kaart laten zetten. Het flex abonnement dat ik op deze kaart had staan heb ik direct opgezegd, dit werd door de NS bevestigd per mail en ik ben direct naar een automaat gegaan om het abonnement van mijn kaart te verwijderen. Er was daarna geen abonnement zichtbaar in mijn NS app of op een NS apparaat.
Ik kwam er nu tot mijn grote schrik achter dat ik tot nu toe in de weekenden 100% voor mijn reizen betaal. Ik heb meteen gebeld met de klantenservice van NS en zij gaven aan dat er op de achtergrond nog een NS flex basis abonnement aanwezig was, waardoor mijn reizen in de weekenden automatisch voor het volledige bedrag van mijn rekening werden afgeschreven. Dit abonnement was mij onbekend. Het was niet zichtbaar in de app of op een NS apparaat. Ook in de facturen die ik heb ontvangen wordt niet verwezen naar dit abonnement.
De aanwezigheid van een voor mij onzichtbaar 'rest' abonnement heeft ervoor gezorgd dat ik in de afgelopen maanden 100% in plaats van 60% heb betaald voor reizen in het weekend.