beantwoord

eenmalig 1e klas met flex weekend vrij



Toon eerste bericht

33 reacties

Reputatie 5

Volgens mij is het niet mogelijk om met weekend vrij voor 1 dag de 1e klas aan te zetten in je weekend vrij periode. De optie in MijnNs gaat over de klasse voor reizen buiten het weekend.

Bij een abonnement voor de tweede klas heeft de optie ook effect op de periode waarin vrij gereisd mag worden.

Met Weekend Vrij tweede klas kan dus in het weekend eerste klas gereisd worden door die optie aan te zetten, en dan wordt een bedrag van 30% van de ritprijs tweede klas vol tarief in rekening gebracht. (Zie pagina 15 van dit document voor de percentages, die dus in het weekend afwijken van spits en dal.)

Maar tijdelijk wisselen naar een abonnement voor de eerste klas is vaak inderdaad goedkoper bij een reis in het weekend.

Vvolgens mij moet dat 50% zijn.

 

Ik zie geen 30% staan.

Badge +3

Volgens mij is het niet mogelijk om met weekend vrij voor 1 dag de 1e klas aan te zetten in je weekend vrij periode. De optie in MijnNs gaat over de klasse voor reizen buiten het weekend.

Bij een abonnement voor de tweede klas heeft de optie ook effect op de periode waarin vrij gereisd mag worden.

Met Weekend Vrij tweede klas kan dus in het weekend eerste klas gereisd worden door die optie aan te zetten, en dan wordt een bedrag van 30% van de ritprijs tweede klas vol tarief in rekening gebracht. (Zie pagina 15 van dit document voor de percentages, die dus in het weekend afwijken van spits en dal.)

Maar tijdelijk wisselen naar een abonnement voor de eerste klas is vaak inderdaad goedkoper bij een reis in het weekend.

Reputatie 5

De 1e klas upgrade van 6 euro voor 1 maand is alleen voor de weekend periode van vrijdag 18:30 en tot maandag 04:00 uur. Daar buiten reis je standaard 2e klas.

 

Mocht je doordeweeks toch een keer 1e klas willen reizen, dan kun je de klassewissel gebruiken. De toeslag is voor doordeweeks 65% boven op de ritprijs.

Reputatie 6

Maar als je door de week een keer o_ saldo wil reizen dan is dat in die maand ook eerste klas….dat kun je dan niet uitzetten?

Reputatie 6

Oke bedankt! Ik maak er zelf even een aantekening van dat ik m weer uitzet…..

Reputatie 5

Je kunt het elke dag van de maand aanzetten, mits je niet in de afgelopen 30 dagen geen andere wijzigingen hebt gedaan.

 

Binnen een maand uitzetten lukt niet, je zult die 30 dagen moeten afwachten.

Reputatie 6

Dank je Marv87…kun je dat elke dag vd maand in laten gaan? En ook weer binnen een maand uitzetten dan? 

Voor 6 euro per maand extra kan je weekend vrij 1e klas nemen. Dan reis je die dag (en een hele maand) in de eerste klas. 

Volgens mij is het niet mogelijk om met weekend vrij voor 1 dag de 1e klas aan te zetten in je weekend vrij periode. De optie in MijnNs gaat over de klasse voor reizen buiten het weekend.

 

Maar omdat het slechts 6 euro kost voor een hele maand (in de weekenden dan) is dat sowieso de goedkoopste optie.

Reageer