Ik ben even gefrustreerd door de ingewikkeldheid van de OV-kaart en NS Flex. Volgens mij gaan er op mijn kaart bepaalde producten niet samen.
Mijn situatie is als volgt: op mijn persoonlijke OV-kaart heb ik een Arriva dalvoordeel abonnement waarmee ik met 40% korting reis in de bus (buiten de spitsuren). Ook heb ik automatisch opladen aan op de kaart zodat ik altijd genoeg saldo heb.
Dit werkte altijd prima, ik reisde met korting in de bus en eens in de zoveel tijd werd er geld van mijn rekening afgeschreven omdat de OV kaart automatisch werd opgewaardeerd.
Maar sinds kort heb ik NS-Flex Basis en nu gaat er iets mis. Ik denk dat dit komt door het product ‘Reizen op rekening’. Nu wordt mijn kaart (denk ik?) niet meer automatisch opgeladen maar krijg ik aan het eind van de maand een factuur van NS. Dat hoeft niet per se een probleem te zijn maar in de factuur wordt de korting van het Arriva abonnement niet meegenomen, ik heb de hele maand op vol tarief gereisd…
Mijn vermoeden is dat het automatisch NS product “reizen op saldo” voorrang heeft op mijn Arriva dalvoordeel product, waardoor ik incheck met vol tarief?
Dus mijn vraag is: wat is er aan de hand en hoe zet ik dit stop. Ik wil gewoon weer zoals vanouds vertrouwd met korting reizen! Kan ik de NS abonnementen niet gewoon van de kaart afhalen? (Of verlies ik dan ook de OV-fiets, want die wil ik wel graag houden.)
En mijn tweede vraag is hoe ik bezwaar tegen de factuur kan maken, want ik vind het onredelijk dat de NS mij vol tarief laat betalen terwijl ik een voordeelabonnement heb.