Hoi
graag hulp voor mijn vriendin.
Ze wil in Almere een buskaart voor 65+ er, kost EUR25pm. Ze heeft alleen de bus nodig, tussen Molenbuurt Noord en Stripheldenbuurt Noord. Met de 40% korting voor 65+ op haar OVkaart op rekening kost het haar EUR79+ (ze bezoekt haar man elke dag).
Aan de bus balie van ALLGO moest ze eerst vragen bij NS om BUS met 65+ korting af te halen… ‘anders betaal je 2x’. Dan pas mag mijn vriendin het EUR25pm op haar OVkaart laten regelen, wat nu NIET kan omdat er al ‘bus’ op staat. Het duurt aanders soms weken, met formulieren invullen en foto opsturen enz. dus gewoon op het al bestande OVkaart op rekening regelen zou ‘makkelijker’ zijn.
Bij de balie van NS (nu maar een lokkette in Almere Centrum) kon dat niet...’het is alles of niets’ zei de meneer)… maar mevrouw van de bus zegt dat ze regelmatig mensen stuurt om juist dat te doen!
KAN het uberhaubt dat het OVkaart op rekening content verandert kan zijn? Het is natuurlijk het handigste als mijn vriendin klaar voor *eventuele* treinreizen klaar was met haar OVkaart op rekening. Ze hoeft het toch zeker niet weg te doen?
Een APARTE kaart voor de bus kon wel van de mevrouw achter de balie, maar ‘duurt mogelijk weken!’ dus dat willen we voorkomen.
Wij komen er niet uit. Kan iemand helpen?
Vriendelijke groeten,
Caroline