Iedere maand overbodige factuur om 0 euro te betalen | NS Community
beantwoord

Iedere maand overbodige factuur om 0 euro te betalen

  • 25 November 2021
  • 8 reacties
  • 378 Bekeken

Mijne Dames, Heren,

Iedere maand krijg ik van jullie een factuur om 0 euro te betalen.
Overbodig en irritant.

Zouden jullie die overbodige factuur achterwege willen laten ?

Met vriendelijke groet,
René van Deutekom

 

 

icon

Beste antwoord door Momo 25 November 2021, 20:18

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Zolang je NS Flex hebt, heb je een NS product en zal NS maandelijks een factuur sturen, ook als die factuur €0 is omdat je Flex Basis hebt en niet reist met het OV. Wil je geen geen factuur meer zul je NS Flex volledig moeten opzeggen via de klantenservice en daarna van je kaart verwijderen bij een automaat. Dan heb je daarna weer een kaart op saldo, zou je dan een reis maken moet je zorgen voor saldo op je kaart.

Reputatie 7
Badge +4

Een rekening van nul euro is ook gewoon informatie. NS zal dit niet stoppen. Ik zou er overigens geen enkel bezwaar tegen hebben als al mijn facturen nul euro zouden zijn ;-) De oplossing van @Momo klopt natuurlijk en is een radicale weg om er van af te komen. Persoonlijk zou ik me er niet zo druk over maken.

Reputatie 7

Mijne Dames, Heren,

Iedere maand krijg ik van jullie een factuur om 0 euro te betalen.
Overbodig en irritant.

Zouden jullie die overbodige factuur achterwege willen laten ?

Met vriendelijke groet,
René van Deutekom

 

 

Dit forum is een openbaar klant-helpt-klantforum. Voor persoonlijke administratieve vragen dient u contact op te nemen met de NS-klantenservice. Hoewel ik wel verwacht dat de zinloze facturen zullen blijven.

Reputatie 7
Badge +1

Van een spaarbank krijg ik ook trouw elke maand een overzicht, ook als er die maand niks is bijgestort/afgehaald.

VISA-card doet dat ook-al sturen ze niet het overzicht, enkel een melding dat de nieuwe klaarstaat-ook als er die maand niks mee is betaald.

ENNE; op dit forum komen zo af en toe ook wel meldingen van mensen die of iets verkeerds hebben gedaan met die kaart of andere miraculeuze transacties, die volgens hun niet hadden kunnen plaatsvinden-dus een beetje vigilance (=oplettend zijn) is wel op zijn plaats.

Badge +3

Ik had onlangs een maandje Dal Vrij Voordeel genomen (eerste maand gratis) en zou daar eigenlijk een tussentijdse factuur van verwachten, maar die ontbreekt (er viel ook niets te verrekenen).

Maar de maandelijkse factuur zul je altijd blijven ontvangen, ook al is die € 0,00

Voor de jaarlijkse verlenging van (tegenwoordig gratis) OV-fiets/Stallen op Rekening en Kids Vrij krijg je die volgens mij ook, voorheen ging het dan om € 0,01

Reputatie 7
Badge +3

Ik had onlangs een maandje Dal Vrij genomen (eerste maand gratis)

Ik neem aan dat je Dal Voordeel bedoelt?

 

Badge +3

Ik neem aan dat je Dal Voordeel bedoelt?

Ha! Ja natuurlijk, in een ander topic reageerde ik op iets over Dal Vrij… :sweat_smile:

Reputatie 7
Badge +3

Maar de maandelijkse factuur zul je altijd blijven ontvangen, ook al is die € 0,00

Voor de jaarlijkse verlenging van (tegenwoordig gratis) OV-fiets/Stallen op Rekening en Kids Vrij krijg je die volgens mij ook, voorheen ging het dan om € 0,01

Klopt, voor OV-fiets had ik in mei dit jaar voor het eerst een factuur van €0,00 ipv dat er €0,01 werd geincasseerd. En voor die factuur van €0,00 ook een bericht via de mail dat er een factuur klaar stond, voorheen voor die €0,01 geen mail, wel een factuur (zonder vinkje betaald) onder facturen in MijnNS. Maar dat OV-fiets abonnement heb ik onlangs stop laten zetten, gebruik ik toch nooit en kaart verloopt over een half jaar, geen zin om daar dan nog ieder jaar een €0 factuur voor te krijgen. Flex ga ik misschien nog wel eens gebruiken. 

 

Reageer