Skip to main content

ik kon net niet inchecken met met mijn flex abbo ov chipkaart bij station stadspolders Dordrecht. Ik heb alle facturen betaald. Hoe kan dit?

Hallo Eser en welkom bij de NS Community,

Dit betreft een reiziger helpt reiziger platform. Wij kunnen niet in jouw gegevens kijken. Je kan het beste hiervoor contact opnemen met onze klantenservice. Ik heb wel een vermoeden aangezien de factuur van 1 november boven de betaalde facturen staat. Deze is dan denk ik nog niet betaald. Als dat het geval is dan ben je waarschijnlijk nu overgedragen aan het incasso bureau. Heb je nooit herinneringen per mail ontvangen over deze factuur?

Wekom bij de NS Community ​@Eser!

Het zal toch niet zo zijn dat de NS gewoon facturen/incasso’s vergeten is ❓

Wordt vervolgd… 🎄

Het zal toch niet zo zijn dat de NS gewoon facturen/incasso’s vergeten is ❓

Lijkt er wel op: in het screenshot van TS is te zien dat op 1 oktober en 1 december betaald is, maar dat de factuur van 1 november nog open staat.

Lijkt er wel op: in het screenshot van TS is te zien dat op 1 oktober en 1 december betaald is, maar dat de factuur van 1 november nog open staat.

Kijk goed naar het screenshot…

Een factuur die op een latere datum geïncasseerd (of handmatig betaald) is staat in Mijn NS als ‘betaald' per de oorspronkelijke factuurdatum.

Er is dus blijkbaar een factuur van november ‘gemist’ (en op 10 december betaald) ❓

Gezien het bedrag (en de datum) zou die van 10 december zomaar om een tussentijdse Flex abonnementswissel naar Weekend Vrij kunnen gaan, maar waarom gaat dat dan wel goed als je nog een openstaande factuur voor November had?

En verder niets vernomen hebt daarover?

Een factuur die op een latere datum geïncasseerd (of handmatig betaald) is staat in Mijn NS als ‘betaald' per de oorspronkelijke factuurdatum.

Er is dus blijkbaar een factuur van november ‘gemist’ (en op 10 december betaald) ❓

Je spreekt hier jezelf tegen, want als ‘ie betaald wordt vermeld per de oorspronkelijke factuurdatum dan zou ‘ie als betaald per 1 november in het overzicht moeten staan. Daarnaast is het bedrag ook nog verschillend.

Zodra NS iets gedaan heeft om de factuur te incasseren staat er "betaling wordt verwerkt”, dat zie ik bijvoorbeeld als ik voor mezelf in Mijn NS kijk (factuur van 22-12, maar m'n bank geeft 'm nog niet eens als aangekondigde incasso weer; dat gebeurt doorgaans de 27ste bij mij). 
Met de factuur in het screenshot van TS lijkt NS dus nog helemaal geen poging gedaan te hebben tot incasseren.

Overigens, wellicht kan TS de foutmelding die hij kreeg nog toelichten? Dordrecht Stadspolders is een station van Qbuzz en die hebben wel vaker rariteiten met abonnementen (ik betaalde bij hen ooit instaptarief met WeekendVrij dat ik bij het uitchecken weer terug kreeg). Dus het zou een gevalletje kunnen zijn van een chipkaart die op een of andere manier een saldo lager dan € 0 heeft (Flex met BTM uit?) waardoor inchecken mislukt omdat je niet onder de -4 euro saldo kunt komen.

Reageer