beantwoord

incheck blauwenet, uitcheck NS, hoe op te lossen?

  • 30 March 2023
  • 4 reacties
  • 413 Bekeken

Beste,

sinds deze week reis ik met de trein. Ik heb een dal uren abonnement op rekening. Nu heb ik in mijn reisapp afgelopen dinsdag alleen een uitcheck gezien. Ik vond dit vreemd, want ik weet zeker dat ik door een poortje was gegaan.

Nu vertelde de conducteur vanochtend dat ik bij het verkeerde poortje ben ingelogd (blauwnet). Geleerd dat ik dus de juiste kleur moet nemen. 🙃

Conducteur gaf aan, dat ik dit moet regelen via blauwnet. Op de website van blauwnet zeggen ze via uitcheckgemist.nl dat ik dit bij NS moet regelen. Bij NS kom ik ook niet verder, want die verwijsd mij door naar uitcheckgemist.nl

Hoe moet ik dit oplossen? Enorm domme fout van mij en ik was mij er niet van bewust dat er meerdere poortjes van verschillende vervoerders waren. Ik vind het erg zonde dat ik hier nu voor moet betalen. Dit moet toch opgelost kunnen worden? 

wie weet de oplossing 😊

 

 

icon

Beste antwoord door Stijn NS 30 March 2023, 11:20

Bekijk origineel

4 reacties

Goedemorgen NellekeW en welkom bij de NS Community.

Wanneer je gebruik maakt van een NS Flex abonnement kunnen wij als NS Klantenservice niets voor je betekenen als je een onjuiste transactie hebt gemaakt bij een andere vervoerder. Een losse incheck kun je inderdaad zelf corrigeren via uitcheck gemist. Naar ik begrijp heb je niet gereisd met Blauwnet, dus je wilt daarbij hetzelfde station invullen als vertrek- en eindpunt. Het correctietarief wordt dan volledige geannuleerd of teruggestort.

Voor de transactie gemaakt bij de NS kun je contact op nemen met onze Klantenservice. Dat zal namelijk een losse uitcheck zijn waarbij er waarschijnlijk een correctietarief in rekening is gebracht. Mijn collega's kunnen dat dan aanpassen naar de juiste ritprijs.

Als de reis pas recentelijk gemaakt is dan is het echter goed mogelijk dat beide acties nu nog niet mogelijk zijn. Er kan namelijk enkele dagen overheen gaan voordat een NS Flex transactie volledig is verwerkt en aangepast kan worden.

ok duidelijk! ik moet even afwachten tot de transacties in het overzicht komen van mijn reisapp/ uitcheckgemist app. Hopelijk kan ik het dan aanpassen.

 

(Ik heb inderdaad niet met blauwnet gereden, alleen ingecheckt, wat dus verkeerd was en de NS poort moest zijn)

ah contact via de chat met blauwnet gehad, ik ben te snel. Ik moet 15 dagen wachten voor dat ik dit terug kan vragen. Bedankt iig voor de informatie!

Badge +3

Wegens de gemiste incheck bij NS krijg je (na uitchecken) ook nog een correctie van 20 euro voor je kiezen. Die kan je niet via uitcheckgemist herstellen, maar dat moet via de NS Klantenservice.

Bij controle in de trein is dat overigens 50 euro.

Reageer