beantwoord

inchecken op station met mijn ns abonnement in de app ns lukte niet

  • 8 May 2023
  • 2 reacties
  • 948 Bekeken

Hoi allemaal, gisteren heb ik mijn OVchipkaart met NS flex daluren abonnement ingescanned in mijn NS-app.

Toen ik op het station wilde inchecken met mijn telefoon (waar dus net kersvers mijn ov chipkaart op was ingescanned) kon ik niet reizen.

Ik was dus genoodzaakt om op een andere manier te betalen, omdat ik bewust mijn ovchipkaart thuis had gelaten (deze had ik tenslotte net toegevoegd aan mijn NS app).

 

Kortom de vraag:waarom kon ik niet inchecken (terwijl ik wel drie Railrunners indezelfde app inclusief QRcode) kan aanschaffen?

 

Groetjes Maria

icon

Beste antwoord door Laura NS 8 May 2023, 12:23

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +2

Wat heb je nou eigenlijk gedaan? Je OV-chipkaart kan je namelijk helemaal niet in de NS app laden.

Een los E-ticket met korting in de app laden kan wel, maar zo mag je als abonnementhouder niet reizen. Dat kan namelijk alleen met check-in met je chipkaart.

Als je je kaart in de app gekoppeld hebt: dat dient alleen om je reishistorie in te zien, maar zo kan je niet reizen.

Overigens zal het in de toekomst met OVpay wel mogelijk zijn om een virtuele kaart in je Apple of Google Wallet te laden. Maar nu nog niet dus.

Welkom op onze NS Community, Vivamaria. Je kan tot op heden alleen met je OV-chipkaart inchecken met je abonnement. Dat kan niet via de app. Je kan de kaart toevoegen om wijzigingen te doen en gegevens in te zien, maar je kan er niet meer inchecken. Losse tickets krijgen inderdaad een QR-code waarmee je de poortjes kan openen, maar dat is niet hetzelfde als een abonnement.

Als je nu een ander ticket hebt moeten aanschaffen en daarbij je korting bent misgelopen, dan kan je contact opnemen met onze klantenservice om de gemiste korting terug te claimen.

Reageer