beantwoord

ingecheckt met weekend vrij, abo gedurende reis gewijzigd naar ns basis flex

  • 12 August 2023
  • 8 reacties
  • 34 Bekeken

Hoi, ik heb zojuist 14:50 ingecheckt met mijn weekend vrij abo. Dit is voorlopig mijn laatste treinreis de komende weken, dus wilde ik mijn abo wijzigen van weekend vrij naar ns basis flex. Dit heb ik zojuist gedaan, niet wetende dat de wijziging per direct in zou gaan. Wat betekent dit voor mijn huidige treinreis? Ik check straks om 17:00 uit op mijn eindbestemming. Gaat de treinreis mij alsnog geld kosten, omdat ik uitcheck met ns basis flex? Of gelden de voorwaarden van weekend vrij,

omdat ik met dit abonnement een uur geleden heb ingecheckt. Ik hoor het graag!

icon

Beste antwoord door Tomas NS 12 August 2023, 16:44

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 3

Ik hoor het ook graag. Altijd leuk als mensen zoiets willen testen.

Hoi peulman en welkom bij onze Community!

Pfoe, daar vraag je wel iets. Het is zo dat je bij een wijziging na je reis wel gewoon het abonnementstarief betaalt, maar het komt niet vaak voor dat er gewijzigd wordt tijdens een reis.

Ik heb dit even nagevraagd, maar een eenduidig antwoord kan ik je helaas niet 1, 2, 3 geven. Ik verwacht dat dit wel meevalt aangezien je wel bent ingecheckt voor de wijziging, maar ik zeg dat met 90% zekerheid. Mocht uiteindelijk blijken dat het niet zo is, laat dat dan weten middels een privébericht, dan kan ik het voor je uitzoeken.

Reputatie 3

Ik hoop toch dat @peulman hier in het forum post wat het resultaat is, en niet in een geheim prive bericht; want dat is niet de bedoeling van een Forum.

Dank voor jullie reacties. Het lijkt vooralsnog goed te zijn gegaan. Ik zal later nog een bericht plaatsen om dit te bevestigen, of te ontkrachten. Wordt vervolgd. 

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Een wijziging bij NS Flex is per direct (het tijdstip staat helaas niet in de bevestigingsmail), maar je uitcheck zal gewoon afgerekend worden tegen het tarief dat je op het moment van inchecken had.

Geen zorgen dus. Bijkomend voordeel, de abonnementskosten van die dag hoef je niet te betalen (scheelt je weer ca. 4 euro) 😅

Reputatie 7
Badge +3

Dank voor jullie reacties. Het lijkt vooralsnog goed te zijn gegaan.

Die foto zegt niks. Bij alle Flex-producten (incl. Flex Basis) staat er “Reizen op Rekening Trein".

 

Reputatie 7
Badge +3

Dank voor jullie reacties. Het lijkt vooralsnog goed te zijn gegaan.

Die foto zegt niks. Bij alle Flex-producten (incl. Flex Basis) staat er “Reizen op Rekening Trein".

 

Inderdaad. Je zal het alleen kunnen zien in je MijnNS reishistorie bij de ritprijs en vervolgens op je factuur. En bij Flex kan het wel eens langer duren voor een reis in je reishistorie staat. Hou het dus even in de gaten.

Badge +3

De tussentijdse factuur (voor de abonnementskosten) zal je morgen of maandag wel ontvangen.

Op je reguliere maandfactuur (en in je reishistorie) zal gewoon € 0,00 komen te staan voor die reis, want de incheck (en wat je op dat moment had) telt immers.

Reageer