Skip to main content

Ik wil een verstandelijk gehandicapt persoon een weekendvrij abonnement voor een maand cadeau doen. Een persoonlijke OV-chip is al aangevraagd, hier staat nu nog niets op. Ik beheer dan het account en doe de betaling. Waar ik bang voor ben is dat er dan ook gereisd wordt door de week, immers de kaart werkt toch? De rekening komt dan wel bij mij terecht… Daarom vraag ik mij af of het mogelijk is om een weekendvrij abonnement op de OV chip te zetten waarmee op werkdagen niet ingecheckt kan worden? En ook niet werkt op andere ov middelen in het weekend (tram, bus, metro) waar een weekendvrij abonnement niet geldig is?

Volgens mij kan het eerste niet maar het tweede wel.

Een persoonlijke OV-chipkaart met daaraan gekoppeld een Weekend Vrij-abonnement is ook te gebruiken op momenten dat er met korting of vol tarief wordt gereisd.

Het tweede is wel mogelijk. Via Klantenservice kan het verzoek worden ingediend om de optie om met BTM (bus, tram, metro) op rekening te reizen uit te zetten binnen NS Flex.

Ik zie geen mogelijkheid om een maand Weekend Vrij cadeau te doen zonder dat op andere dagen ook gereisd kan worden met de OV-chipkaart.


Ik zou wel eerst overleggen met de curator of bewindvoerder, tenzij u (topic starter) dat zelf bent natuurlijk.


Reageer