Skip to main content

Ik heb na het aanvragen van een NS flex abonnement aangezien ik geen recht meer heb op een gratis studenten ov deze twee keer als product opgeroepen. Tot mijn verbazing blijven de afschriften maar gaan met dezelfde bedragen zonder korting. Hoe kan dit? Ik krijg geen korting in daluren of in het weekend.

Hi @Lucabrons,

Ik had een heel antwoorde getypt, maar weggehaald. 

Zie de antwoorden van @MoDe en @Thom hieronder. Die van mij kwam op hetzelfde neer.

Heb je na het aanvragen van Flex deze bij de automaat opgehaald? Zo niet neem dan contact op met NS klantenservice om het product weer klaar te zetten.

Als u het Flexabonnement op dezelfde kaart hebt gezet als uw studentenabonnement, dan moet u eenmalig naar het automaat gaan om het te activeren. Als het gelukt is krijgt u als melding ‘Reizen op rekening’. Uw studentenreisproduct moet u wel eerst ongeldig maken en na twee dagen is dit wel inactief. Ik ga er vanuit dat u dit gedaan heeft. U kunt niet een studentenreisproduct en een Flexabonnement op één kaart hebben. De kaart ‘weet’ dan niet wat het moet doen, en handelt vaak in uw nadeel. Dat moet u voorkomen door het op tijd op te zeggen en als dat effectief is, Flex eenmalig te activeren op het automaat.

Dan moet het goed werken. Is dat dan nog niet het geval, zie de juiste opmerking van @MoDe hierboven. Bedenk dat het studentenreisproduct niet van NS is.

En voor de zekerheid: Je hebt wel een Flex Dal Voordeel-abonnement afgesloten? Met Flex Basis krijg je geen korting.

Reageer