Mijn ov chipkaart is sinds 26 juni 2024 verlopen. Toch gek als ik vanaf 20 augustus 2024 opeens een flex daluren abonnement heb, twee maanden na het verlopen van de kaart..? Ik ga opeens een incasso betalen, en het beëindigen hiervan? Ik ben al 3 dagen bezig dit te beëindigen. Ik word van het kastje naar de muur gestuurd en er is nog steeds niks gebeurd. Inmiddels de hele kaart laten blokkeren, maar het abonnement stopzetten, daarvoor mag ik morgen weer terugbellen? Want een verlopen kaart stopzetten gaat lastig..? Geld afschijven overigens niet.
En hoe ik achter de incasso kwam, door een BRIEF die is gestuurd om mij op de hoogte te brengen van een verhoging. Hoezo krijg ik dan geen brief als ik überhaupt een maandelijkse incasso krijg of een brief dat mijn OV chip verloopt? Daarnaast ook nooit mail gehad over deze hele zaak. En ik ben op de hoogte dat NS en OV twee bedrijven zijn, echter kan NS zo inzien tot wanneer mijn kaart geldig is, dus persoonlijk vind ik dat een zwak argument.
Ik vind het een schande hoe NS met haar klanten omgaat en een schande dat de maanden waarvoor betaald is, terwijl de kaart verlopen is niet vergoed worden. Het is absurd dat een kaart 2 maanden verlopen is en dat er opeens een nieuw abonnement opzit die betaald wordt en waar ik nu met pijn en moeite vanaf kom…? Op de site staat at je hiervan op de hoogte wordt gebracht, alleen zijn ze mij toevallig vergeten en zit ik met de gebakken peren.