Skip to main content

Hoi ik heb NS Flex op de kaart gezet bij een automaat maar ipv mijn abo Dal voordeel. Wanneer krijg ik mijn geld terug van mijn abo kosten? En ik hoop dat ze nu niet er allebei opstaan? Want ik wil juist van Dal Voordeel af! Ik heb dit nog tot april 2024 maar wel opgezegd. Wat nu te doen? Ik heb wel een mail gekregen dat er nog €8,80 op mijn pc kaart stond en ik die terugkrijg maar mijn abo kosten wil ik ook terug natuurlijk. 

U krijgt de te veel vooruitbetaalde abonnementskosten van Dal Voordeel op saldo binnenkort vanzelf terug. U zou daar binnen enkele dagen een bericht over moeten ontvangen.

Alleen in de onwaarschijnlijke situatie dat u meer dan een maand hebt gewacht met het ophalen van de bestelling bij een automaat nadat u voor NS Flex gekozen hebt, kan het zijn dat het oude abonnement niet goed beëindigd is. Mocht dit toch het geval zijn, neem dan rechtstreeks contact op met de klantenservice om het alsnog te beëindigen. Maar anders hoeft u zich geen zorgen te maken.


U krijgt de te veel vooruitbetaalde abonnementskosten van Dal Voordeel op saldo binnenkort vanzelf terug. U zou daar binnen enkele dagen een bericht over moeten ontvangen.

Alleen in de onwaarschijnlijke situatie dat u meer dan een maand hebt gewacht met het ophalen van de bestelling bij een automaat nadat u voor NS Flex gekozen hebt, kan het zijn dat het oude abonnement niet goed beëindigd is. Mocht dit toch het geval zijn, neem dan rechtstreeks contact op met de klantenservice om het alsnog te beëindigen. Maar anders hoeft u zich geen zorgen te maken.

 

Bedankt voor je antwoord! Ik heb net de NS Klantenservice gebeld en zij denkt ook dat ik even moet wachten. Het NS Flex product staat iig op mijn kaart nu en misschien dat de verwerkingstijd wat langer is bij het verwijderen van het Dal voordeel abonnement. We gaan het zien 👍 anders vd week even naar het station om daar te checken. Fijn weekend! 


Bedankt voor je antwoord! Ik heb net de NS Klantenservice gebeld en zij denkt ook dat ik even moet wachten. Het NS Flex product staat iig op mijn kaart nu en misschien dat de verwerkingstijd wat langer is bij het verwijderen van het Dal voordeel abonnement. We gaan het zien 👍 anders vd week even naar het station om daar te checken. Fijn weekend! 

Daarvoor hoef je niet speciaal naar een station, want dat kan ook bij een supermarkt https://www.ov-chipkaart.nl/servicepuntenzoeker of vanuit je luie stoel via een Mijn OV-chip account.

Die € 8,80 is waarschijnlijk het saldo dat verwijderd is bij activeren van NS Flex (of beëindigen van een kaart). Bij NS Flex krijg je dat verrekend (er staat € Klanten service in je Reishistorie met een negatief bedrag) op je volgende maandfactuur.

Reeds betaalde dagen voor Dal Voordeel op saldo (tot april 2024) krijg je via een aparte creditfactuur terug, meestal binnen een week.


Bedankt voor je antwoord! Ik heb net de NS Klantenservice gebeld en zij denkt ook dat ik even moet wachten. Het NS Flex product staat iig op mijn kaart nu en misschien dat de verwerkingstijd wat langer is bij het verwijderen van het Dal voordeel abonnement. We gaan het zien 👍 anders vd week even naar het station om daar te checken. Fijn weekend! 

Daarvoor hoef je niet speciaal naar een station, want dat kan ook bij een supermarkt https://www.ov-chipkaart.nl/servicepuntenzoeker of vanuit je luie stoel via een Mijn OV-chip account.

Die € 8,80 is waarschijnlijk het saldo dat verwijderd is bij activeren van NS Flex (of beëindigen van een kaart). Bij NS Flex krijg je dat verrekend (er staat € Klanten service in je Reishistorie met een negatief bedrag) op je volgende maandfactuur.

Reeds betaalde dagen voor Dal Voordeel op saldo (tot april 2024) krijg je via een aparte creditfactuur terug, meestal binnen een week.

Ja ik weet dat dat kan maar de NS medewerker zei dat ik beter naar een apparaat op het station kan gaan. Ik was nu namelijk naar een supermarkt ding gegaan bij de AH. Het kan zijn dat daar iets is misgegaan? Ik heb geen bevestiging gehad dat het verwijderd is van mijn kaart namelijk. De €8,80 is het geld dat nog op mijn kaart stond. Ik vind het vreemd dat ik nog geen bevestiging heb gehad dus daarom had ik NS gebeld en zij zei dat ik nog even geduld moest hebben en anders naar een apparaat op station. Maar dank voor je antwoord. Dat het binnen een week terugkomt dat wist ik niet. 


Ja ik weet dat dat kan maar de NS medewerker zei dat ik beter naar een apparaat op het station kan gaan. Ik was nu namelijk naar een supermarkt ding gegaan bij de AH. Het kan zijn dat daar iets is misgegaan? Ik heb geen bevestiging gehad dat het verwijderd is van mijn kaart namelijk. De €8,80 is het geld dat nog op mijn kaart stond. Ik vind het vreemd dat ik nog geen bevestiging heb gehad dus daarom had ik NS gebeld en zij zei dat ik nog even geduld moest hebben en anders naar een apparaat op station. Maar dank voor je antwoord. Dat het binnen een week terugkomt dat wist ik niet. 

Het is goed gegaan want anders had je die mail over de € 8,80 saldo niet gekregen. Dit bedrag wordt verrekend op je volgende maandfactuur, maar het abonementsgeld voor Dal Voordeel op saldo krijg je apart terug na ca. een week.


Reageer