NS Flex voor Kinderen is Live! | NS Community
Sticky News

NS Flex voor Kinderen is Live!

  • 13 September 2019
  • 123 reacties
  • 6934 Bekeken
NS Flex voor Kinderen is Live!

NS Flex voor Kinderen!

Zoals een aantal leden op onze Community al hebben gemerkt is NS Flex voor Kinderen inmiddels beschikbaar. Nu is het overduidelijk dat er vanuit jullie als leden van deze community vragen zijn. Om te voorkomen dat er vele topics worden gemaakt, en alles onoverzichtelijk wordt, dit verzameltopic.

Wat weten we al?

NS Flex voor Kinderen is beschikbaar voor kinderen tussen 12 tot en met 17 jaar. Alle NS Flex abonnementen zijn mogelijk. Na de keuze voor het abonnement krijg je onderstaande scherm in beeld. Daar geef je aan dat je voor je kind bestelt.

 

 

1d0fcda1-07e4-44af-ae58-39b86728eb9d.jpg


Vervolgens vul je eerst jouw gegevens als aanvrager in, daarnaast volg je de stappen in het scherm.

Wat vragen we van jullie?

De NS Community is al vaker een bron van goede vragen gebleken en daarvan maken we graag gebruik. Geef in dit topic aan waar je tegenaan loopt, wat voor vragen je hebt of wat je van het product vindt. Wij, als moderators, pakken deze vragen vervolgens op en proberen hierop zo goed mogelijk antwoord te geven.

 

 


123 reacties

Heb een bericht ontvangen van@Danny NS !

Hij heeft me bericht dat hij mijn bericht met mijn gegevens heeft ontvangen en me z.s.m. gaat  helpen.

Verder heb de administratiekosten nog niet terugbetaald gekregen zoals beloofd.

Ben benieuwd hoe lang dat gaat duren !

Reputatie 7
Badge +3

Heb een bericht ontvangen van@Danny NS !

Hij heeft me bericht dat hij mijn bericht met mijn gegevens heeft ontvangen en me z.s.m. gaat  helpen.

Verder heb de administratiekosten nog niet terugbetaald gekregen zoals beloofd.

Ben benieuwd hoe lang dat gaat duren !

 

Fijn dat je de administratiekosten terug gaat krijgen, daar zullen een aantal dagen overheen gaan voor het op jouw rekening staat.

@Marco1973 stuur je mij een privébericht met je NAW-gegevens en geboortedatum? Ik wil je graag tegemoet komen in tenminste vergoeden van de administratie kosten. 

 

@Danny NS  Wanneer storten jullie de 30€?

 

 @Danny NS  vroeg op welk rekeningnummer hij de 30€ mocht storten maar je raad het al heb nog steeds niets ontvangen :-(

 

 @Danny NS  vroeg op welk rekeningnummer hij de 30€ mocht storten maar je raad het al heb nog steeds niets ontvangen :-(

 

Ik heb je gevraagd of ik het ook op je dochters facturen mocht verrekenen. Ik vind het daarom erg jammer dat je er dit van maakt in het openbare topic, Marco.

Je hebt met mij persoonlijk contact, dat zal ook betekenen dat jouw case alleen door mij zal worden opgepakt. Ik hoop dan ook op jouw begrip als ik niet elke dag reageer. Ik heb namelijk ook soms een dag vrij of andere werkzaamheden.

 

Ik ben vanavond tot 19:00 uur aanwezig. Als je hiervoor kan reageren is het zo opgelost.Anders zal ik morgen je verder kunnen helpen.

Ik begrijp het @Danny NS

Sorry voor het misverstand.

Ga ervan uit dat je de 30€ zoals beloofd nu gaat overmaken op mijn rekening waarvan ik mijn gegevens middels een privébericht heb doorgegeven.

Alvast bedankt!

Alles is in een privégesprek geregeld. Marco heeft € 30,- aan administratiekosten op zijn rekening staan binnen 2-3 weken.

30€ is ontvangen!

Reputatie 7
Badge +3

30€ is ontvangen!


Dank voor het terugmelden

Reputatie 4

De kinderziektes waren al ver voor gebruik bekend bij NS, maar zoals altijd denkt NS weer misbruik te kunnen maken…

Heel jammer NS, ik had het zo graag anders gezien.

Reputatie 3

Wat is precies het voordeel van NS Flex voor kinderen die de gewone NS Flex niet heeft? 

Kan het zijn dat iemand is vergeten de optie voor iemand anders te bestellen en te betalen in de gewone flex in te bouwen?

Badge +3

Wat is precies het voordeel van NS Flex voor kinderen die de gewone NS Flex niet heeft? 

Kan het zijn dat iemand is vergeten de optie voor iemand anders te bestellen en te betalen in de gewone flex in te bouwen?

Dit snap ik niet goed. Minderjarigen mogen (wettelijk) geen contracten op krediet afsluiten dus dat moet een ouder (of andere meerderjarige) doen, en die optie is er bij NS Flex dus sinds de start van dit topic (september 2019).

Er is verder geen voordeel of verschil voor minderjarigen.

Reputatie 3

Wat is precies het voordeel van NS Flex voor kinderen die de gewone NS Flex niet heeft? 

Kan het zijn dat iemand is vergeten de optie voor iemand anders te bestellen en te betalen in de gewone flex in te bouwen?

Dit snap ik niet goed. Minderjarigen mogen (wettelijk) geen contracten op krediet afsluiten dus dat moet een ouder (of andere meerderjarige) doen, en die optie is er bij NS Flex dus sinds de start van dit topic (september 2019).

Er is verder geen voordeel of verschil voor minderjarigen.

Er zijn genoeg situaties waarbij iemand het abonnement voor iemand anders moet betalen. Kinderen zijn slechts één zo'n situatie. Een meerderjarig persoon met een mentale beperking kan ook geen contract afsluiten. Ik snap niet waarom daar een apart kaartje voor in het leven is geroepen als de functionaliteit ook in een gewoon abonnement ingebouwd kan worden (en de reiziger zo niet met het predikaat kind zit opgescheept).

Badge +3

Bestellen voor iemand anders die géén kind is lukt volgens mij niet, althans niet met jou als contracthouder en de andere persoon de kaarthouder (dus met dat schuifje 'ik bestel voor mijn kind’). Dat loopt vast op de leeftijdcheck.

Je kunt natuurlijk wel gewoon voor iemand anders bestellen waarbij de betaling via jou gaat, maar die ander is dan zowel kaarthouder als contracthouder en krijgt een eigen klant/debiteurnummer en bijbehorende Mijn NS account. De mentale handicap doet er dus niet toe.

op diverse plekken wordt gerefereerd aan een knop “bestel voor mijn kind” (zie schermafbeelding bij deze post). Het lukt me echter op geen enkele manier om deze knop tevoorschijn te laten komen. De site blijft melden dat ik mijn eigen account ga bijwerken van een flex abonnement naar een flex abonnement.

ik heb ook geprobeerd om een account voor mijn dochter aan te maken, maar dan krijg ik de melding dat ze nog geen 18 is, en dat een ouder in moet loggen.

Goedenavond hallohallo. Welkom bij de NS Community.

Zou je eens willen proberen eerst bij je eigen account uit te loggen?

Dank Sascha, browser herstarten loste het probleem op

Reputatie 7
Badge +3

Ook wanneer je zelf ingelogd ben moet je de knop “Ik bestel voor mijn kind” te zien krijgen. Ik zie die tenminste wel terwijl ik ingelogd ben.

Begin in de webshop www.ns.nl/nsflex/webshop#/bestelling/producten, selectecteer een abonnement en klik onderaan op “Verder met bestellen". 

Dan zou je dit moeten zien:

 

Wanneer je dan naast “Je gegevens” klikt op dat je bestelt voor je kind, dan komt er te staan “Wat is de huidige situatie van je kind?”

 

 

Hoi ik heb een flex basis en mijn dochter ook 

kan zij nu op haar kaart de 40 procent korting aanzetten als we samen reizen ? 
 

mvg 

Reputatie 7
Badge +3

De 40% samenreiskorting mag alleen gebruikt worden icm een betaald abonnement, dus niet met Flex basis.  Eén van de 2 moet dan minstens Flex Weekend Voordeel hebben, dan mag de andere persoon Samenreiskorting aanzetten en met 40% korting reizen in de daluren. 

Oké bedankt zijn er andere opties waarmee er korting is om te reizen voor haar ? Ze is 13 

Reputatie 7
Badge +3

Korting krijg je alleen met een abonnement, dan zou zij zelf bv een Flex Dal Voordeel of Weekend Voordeel moeten hebben. 

Voor jongeren van 12 t/m 18 jaar is er wel de Jongeren Dagkaart. Die kost €7,50 en daarmee mag die persoon alléén in de daluren/weekends reizen.  https://www.ns.nl/uitgelicht/jongeren-dagkaart.html

Een ns-medewerker heeft mij 50 euro in rekening gebracht terwijl ik abonnee was van de ns Flex-dienst. Waarom is dit onrecht? Help alstublieft

Badge +3

Een ns-medewerker heeft mij 50 euro in rekening gebracht terwijl ik abonnee was van de ns Flex-dienst. Waarom is dit onrecht? Help alstublieft

Welkom bij de NS Community!

Bij 50 euro in rekening gebracht en NS Flex gaat dit om een correctie, of heb je een geel briefje gekregen?

Die 50 euro komt door reizen zonder geldig vervoerbewijs (incheck). Dat kan bijvoorbeeld zijn als je incheckt bij Arriva (of andere treinvervoerder) en vervolgens in een NS trein stapt. Waar is het gebeurd?

Via de Klantenservice (telefoon, chat, Twitter of Facebook) kan je het laten corrigeren.

Reputatie 7
Badge +3

50 euro correctietarief kan ook zijn voor reizen tegen de reisrichting. Maar er zijn ook diverse reizigers die aangeven dit ten onrechte te hebben gekregen, al zijn die meldingen veelal van langer geleden.

Reageer