Skip to main content
beantwoord

NS Flex weekendvrij

  • 26 March 2024
  • 10 reacties
  • 465 Bekeken

Ik had een vraag. Aankomend weekend is het pasen is het weekendvrij abonnement dan ook geldig goede vrijdag en zoja vanaf wanneer deze week kan je gratis reizen met je weekend vrij abonnement 

10 reacties

Badge +3

Met Weekend Vrij reist u ook gratis op feestdagen. Op deze pagina kunt u lezen dat NS zowel Goede Vrijdag als Tweede Paasdag als feestdagen ziet, dus u kunt komend weekend gratis reizen met Weekend Vrij van vrijdag 29 maart tot en met maandag 1 april. Dat kan de hele dag, dus vanaf de eerste trein op vrijdagochtend.

het abonnement voor weekendvrij is €34,95 maar waarom krijg ikeen factuur van €35,21? graag uitleg aub. dank!

Goedemiddag Nootdorp. Welkom bij de NS Community.

Op de factuur staat altijd een specificatie waarin te zien is wat je waarvoor hebt betaald.
Indien je daar niet wijzer van wordt, neem dan vooral contact op met de klanteNService via telefoon, chat, X(twitter) of Facebook. Mijn collega's zoeken het graag voor je uit.

Reputatie 2

het abonnement voor weekendvrij is €34,95 maar waarom krijg ikeen factuur van €35,21? graag uitleg aub. dank!

Als je naar mijn ns gaat, dan kan je facturen zien. Wellicht is daarop te zien waarom er extra kosten zijn. 

Hoi @Nootdorp ,

Heb je inmiddels al duidelijkheid over het factuurbedrag kunnen vinden?

Het lijkt er op dat je onlangs een weekendvrij abonnement hebt afgesloten, waar je tijdelijk een korting bij kreeg van 25%. En dat je ook de optie voor 1e klas reizen erbij hebt genomen.

Dan kom je op de volgende berekening:

Abonnement weekend vrij € 34,95

Korting 25% tijdelijk       €  8,74 -/-

Tijdelijke prijs               € 26,21 =

Optie 1e klas reizen        €  9,00 +

Factuurbedrag              € 35,21 =

 

Maar zoals hierboven al is aangegeven door @Sascha NS en @luc929 kun je dit controleren in je account MijnNS en dan onder het kopje Betaaloverzicht. Daar kun je de factuur met bijlagen bekijken en eventueel afdrukken.

Hoii, Ik heb een vraag. Is het mogelijk om de facturen van NS weekend vrij zelf online te kunnen betalen/overmaken i.p.v. automatische incasso?

Ik hoor het graag!

Reputatie 7
Badge

Ik denk het niet. Want ander betaalt niemand meer. 😉

Reputatie 6

Hoii, Ik heb een vraag. Is het mogelijk om de facturen van NS weekend vrij zelf online te kunnen betalen/overmaken i.p.v. automatische incasso?

Ik hoor het graag!

Goedemiddag csd01. Welkom bij de NS Community.

Het is op het moment niet mogelijk om dit zonder een incasso machtiging aan te schaffen.

Reputatie 7
Badge +4

Nee. Ik zie het bezwaar tegen automatisch afschrijven ook niet. Anders betalen is voor alle partijen gedoe en voor NS, en dus ook voor uw medereizigers, een onnodige en dure kostenpost. Het is juist op deze wijze zo opgezet om producten goedkoper en meer betaalbaar te houden. Alle onnodige kosten komen uiteindeljk altijd bij de reizigers terecht, die het nu eenmaal moeten opbrengen.

 

Ik ben blij dat het niet kan. Mooi zo laten. Wat mij betreft worden alle extra kosten die niet automatisch afschrijven met zich meebrengen bij de reiziger die het betreft neergelegd. 

Badge +3

De kosten voor een herinnering sturen als een incasso mislukt zijn minimaal. Het verwerken van een betaling ook.

Heb het toevallig met Greenwheels (onderdeel van NS) die moeite hebben met incasseren bij Revolut, blijkbaar omdat ik hun incassomachtiging heb ingetrokken. Incasso’s van NS trouwens hetzelfde, die heb ik maar omgezet naar een ander IBAN. Toen het nog een LT (Litouwen) IBAN was geen enkel probleem.

Ik krijg dan elke paar weken een mail om via iDeal (of handmatig) te betalen. Tot die tijd kan ik geen auto huren, en toekomstige reserveringen vervallen. Vinden zij en ik verder prima, maar om dat standaard bij iedereen te doen… 🤔

Denk dat bewindvoerders ook graag zelf de controle hebben, maar daar heeft de NS een regeling voor.

Reageer