Skip to main content

Op 3 december ben ik ingecheckt in rheden om 18.15 uit in Arnhem 18.38, terecht dat ik daar het volle tarief betaal. daarna ingecheckt in Arnhem om 18.38 en uit in Amsterdam zuid om 19.54 bedrag berekend van 17.30 euro. Naar mijn mening onterecht, aangezien ik een NS fles Dal Vrij heb...

Als er minder dan 35 minuten verstreken is tussen uitchecken en opnieuw inchecken, blijft het tarief gelden dat van toepassing was bij de eerste keer inchecken. U hebt dus het correcte bedrag betaald. Meer hierover leest u op deze pagina, in het bijzonder vanaf ‘De eerste check-in bepaalt het tarief. Hoe werkt dat?’.

De eerste incheck bepaalt het tarief dus zolang er geen 35 minuten zit tussen een uit- en incheck blijft het dezelfde reis, in ieder geval met NS Flex en bij reizen op saldo geldt dat zolang je niet van vervoerder wisselt.

https://www.ns.nl/reisinformatie/reizen-met-ov-chipkaart/veelgestelde-vragen-rit-naar-reis.html

Om dit te voorkomen zou u een volgende keer het eerste deel van de reis met een incheck tijdens de spits met een ander vervoerbewijs kunnen reizen, bv inchecken met uw betaalpas, een 2e OV-chipkaart zonder abonnement of een e-ticket. En het 2e deel van de reis met uw kaart met abonnement. 

Reageer