Waarschijnlijk al een veel gestelde vraag, maar ik zie door de bomen even het bos niet meer op dit forum.
Ik reis tegenwoordig nog maar zelden met de trein, dwz slechts enkele keren per jaar. Het is dan ook eigenlijk zonde dat ik, na afloop van mijn studenten-ov 10 jaar geleden, ieder jaar betaal voor mijn Dalurenabonnement. Maar ja, die ene keer dat ik wél de trein pak trekt die 40% korting me wel over de streep. Beetje hypocriet, maar het werkt dus wel…
Nu overweeg ik een flex abonnement. Mijn zeldzame treinreizen zijn meestal echter zo last minute, dat ik me afvraag of dat werkt. Als ik 's ochtends besluit om 's middags de trein te nemen, kan ik dan op dat moment nog van flex basis naar flex dal? En klopt het dat ik het daarna weer (een maand later) kan omzetten, zodat ik voor die ene reis 1 maand tarief betaal (5,60)? Bij een langere rit is die 40% korting + 5,60 namelijk misschien wel goedkoper dan voltarief.
Oftewel, hoe last minute kan ik beslissen om gebruik te willen maken van een kortingsabonnement? En als het inderdaad zo werkt als ik hierboven schets, waar zit dan het addertje onder het gras, wat zie ik over het hoofd?