beantwoord

P&R automatisch betalen met NS Flex

  • 30 March 2023
  • 3 reacties
  • 150 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Je kunt nu automatisch (achteraf) je P&R betalen met een NS Flex abonnement?!
Hoe dan? Ik heb een ov kaart.. met NS FLex dus…. wat moet ik naast mijn ov kaart dan scannen??!! Waar vind ik het NS flex logo?
ik snap stap 3 niet; Betaal met je NS Flex-abonnement (scannen bij het NS Flex-logo).
 

 

Inrijden op een P+R terrein

  1. Rijd tot de slagboom. Je kenteken wordt gescand.
  2. De slagboom gaat open en je kunt je auto parkeren.

Uitrijden van een P+R terrein

  1. Rijd tot de slagboom. Je kenteken wordt gescand en het bedrag verschijnt op het display.
  2. Scan je OV-chipkaart voor reizigerskorting op het dagtarief*. De korting wordt automatisch berekend.
  3. Betaal met je NS Flex-abonnement (scannen bij het NS Flex-logo).
  4. De slagboom gaat open en je kunt uitrijden. Je kunt om een bonnetje vragen bij de automaat.
icon

Beste antwoord door Stijn NS 30 March 2023, 10:25

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge

Dat logo zul je op de automaat vinden en wat je er moet scannen is inderdaad je ov-chipkaart.

Goedemorgen NQO en welkom bij de NS Community.

Je kunt hiervoor gebruik maken van de instructies die je op deze pagina kunt vinden. De pagina zelf is nog niet aangepast deze mogelijkheid gefaseerd geïntroduceerd wordt. Niet iedereen kan dit al.

Als jij een mail hebt gekregen over deze mogelijkheid, dan kun je aan stap 3 van de instructies op de gelinkte pagina jouw OV-chipkaart toevoegen als optie om te betalen. In het bijgevoegde filmpje worden de stappen visueel uitgelegd, daaruit kun je halen waar je de OV-chipkaart moet houden voor het betalen.

Badge +3

Bij het uitrijden scan je een vervoerbewijs (e-ticket of willekeurige ov-chipkaart met een op die dag gemaakte reis) aan voor de korting, de prijs wordt aangepast.

Om af te rekenen bied je vervolgens een bankpas, creditcard of een ov-chipkaart met NS Flex aan. Wil je dus de parkeerkosten op je Flex factuur dan moet je je kaart 2x scannen.

Reageer