NS schrijft bij het verlopen van Keuzedagen: “Per Invalid Date wordt je abonnement verlengd". Waarom niet gewoon in het Nederlands? Ook elders doet NS dat, bijv door ‘topics’ te schrijven in plaats van onderwerpen..
Hoi Harry Plompen,
Die ‘Invalid Date’ is waarschijnlijk achterliggende code, die helemaal niet getoond zou moeten worden. Daar zou natuurlijk gewoon een datum moeten staan. Programmeercode is vrijwel altijd Engels.
‘Topic’ is op Nederlandse internetfora (zoals deze ‘community') inmiddels een ingeburgerd woord.
Sommige woorden klinken gewoon beter in andere talen.
computer, überhaupt, bureau, aquarium, agenda en e-mail zijn een paar leenwoorden.
Geleend van andere talen dus . Zo Nederlands zijn we dus eigenlijk helemaal niet.
Waar exact zag je dit? Dan zet ik dit even door om dit aan te passen!
NS schrijft bij het verlopen van Keuzedagen: “Per Invalid Date wordt je abonnement verlengd". Waarom niet gewoon in het Nederlands? Ook elders doet NS dat, bijv door ‘topics’ te schrijven in plaats van onderwerpen..
Sommige woorden als "Topic" zijn gewoon normaal in het dagelijks taalgebruik. Veel Engelstalige woorden en dan vaak (vaak staat niet gelijk aan altijd) uit het Amerikaans, worden in Nederland in het Nederlands dagelijks taalgebruik als normaal gezien. Daar veranderd niks aan.
Beste Daniel: u zou dat moeten weten, gewoon daar waar ik mijn resterende keuzedagen controleerde.
Er kunnen meerdere plekken hiervoor zijn, zoals bijvoorbeeld een specifieke mail, maar uit je comment haal ik dat het om je Mijn NS Account gaat. Ik zet het door.
Wat
Wat
of zo maar een standaard 'failsafe' datum.
1 Januari 1970 bijvoorbeeld
ik wil me uitschrijven uit deze “community", ik dacht dat het de klantenservice was, maar die is per mail onbereikbaar. Kunt u dat regelen?
Een moderator zal uw verzoek oppakken.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.