beantwoord

verschillende bedragen maar de zelfse reis

  • 9 March 2024
  • 7 reacties
  • 164 Bekeken

Goedendag, 

Ik had al het een en ander opgezocht hierover en toch is het mij niet helemaal helder.

Ik heb een weekend Flex. Bijvoorbeeld, ik reis van Winterswijk naar Doetinchem en terug op een later moment beide voor het volle bedrag dan zijn alle prijzen gelijk voor beide keren en nooit zie ik verschillen.

Maar reis ik in het weekend met 40% korting dan zit er altijd verschil in prijs met de heen én terugreis.  Deze keer dus ook opnieuw, in de ochtend gaan reizen en eind van de dag weer terug. De prijzen kloppen wel weer met een retour 40% korting overigens als je ze opzoekt. Maar daarom begrijp ik de wisselingen hierin ook niet. Heb de factuur deze keer even toegevoegd voor de duidelijkheid. ik had gelezen over toeslag in de rit maar beetje gek dat dit dan is bij de korting en niet als je gewoon het volle bedrag betaald. 
 

Vriendelijke groet,

Rebecca 

icon

Beste antwoord door Robert B 9 March 2024, 15:49

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 3

Er staan geen tijden vermeld, maar ik vermoed het volgende:

 

Van Arnhem naar Tiel kost met korting inclusief instap-tarief €6,68.

 

Omdat u binnen 35 minuten opnieuw bent ingecheckt hoeft u niet opnieuw (in Arnhem) instap-tarief te betalen. Daarom is deze reis goedkoper.

Van Tiel naar Winterswijk heeft u uitgecheckt in Arnhem en na 36 minuten of later opnieuw ingecheckt. Hierdoor betaalt u opnieuw instap-tarief en is deze terugreis iets duurder.

Reputatie 7
Badge +1

Er staan geen tijden vermeld, maar ik vermoed het volgende:

 

Van Arnhem naar Tiel kost met korting inclusief instap-tarief €6,68.

 

Omdat u binnen 35 minuten opnieuw bent ingecheckt hoeft u niet opnieuw (in Arnhem) instap-tarief te betalen. Daarom is deze reis goedkoper.

Van Tiel naar Winterswijk heeft u uitgecheckt in Arnhem en na 36 minuten of later opnieuw ingecheckt. Hierdoor betaalt u opnieuw instap-tarief en is deze terugreis iets duurder.

Ik zie ook inchecks bij NS op deze reis, mijn vraag is waarom?? De reis wordt op deze manier gesplitst. Indien u niet uitcheckt en weer incheckt wordt gewoon € 14,52 in rekening gebracht. (Alleen dus bij Arriva in - en uitchecken.)

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

De NS transacties kunnen per ongeluk in/uitchecken bij een NS paaltje geweest zijn, wat ongedaan is gemaakt. Wel apart dat dit zowel in Arnhem en Tiel is gebeurd, maar maakt verder niet uit en het verklaart wel je factuur.

Het verschil tussen Winterswijk - Tiel en Winterswijk - Arnhem is € 14,52 - € 9,40 = € 5,12 en dat is dus wat je (bij)betaalt voor Arnhem - Tiel na een Arriva - Arriva overstap in Arnhem

Voor de terugweg betaal je € 6,68 voor Tiel - Arnhem en daarna nog € 14,52 - € 6,68 = € 7,84 voor verder naar Winterswijk.

Conclusie: je factuur klopt en de ‘passage’ in Arnhem kan natuurlijk ook komen omdat je buiten de poortjes iets gekocht hebt en daarvoor een NS poortje gebruikt hebt. Dat is helemaal prima en levert geen extra kosten op 😎

Er staan geen tijden vermeld, maar ik vermoed het volgende:

 

Van Arnhem naar Tiel kost met korting inclusief instap-tarief €6,68.

 

Omdat u binnen 35 minuten opnieuw bent ingecheckt hoeft u niet opnieuw (in Arnhem) instap-tarief te betalen. Daarom is deze reis goedkoper.

Van Tiel naar Winterswijk heeft u uitgecheckt in Arnhem en na 36 minuten of later opnieuw ingecheckt. Hierdoor betaalt u opnieuw instap-tarief en is deze terugreis iets duurder.

Ik zie ook inchecks bij NS op deze reis, mijn vraag is waarom?? De reis wordt op deze manier gesplitst. Indien u niet uitcheckt en weer incheckt wordt gewoon € 14,52 in rekening gebracht. (Alleen dus bij Arriva in - en uitchecken.)

Er staat NS tussen door een fout van mij. Ik kwam aan op Arnhem via Arriva, daar heb ik uitgecheckt. Moest een overstap maken naar Tiel, en dacht dat ik over moest naar een NS trein dus meteen ernaast bij de NS paal ingecheckt. Toen naar het andere perron gelopen maar toen ik daar aankwam zag ik dat het ook Arriva was. Dus NS snel uitgecheckt en alsnog via Arriva ingecheckt. In Tiel zelf weet ik eigenlijk niet waardoor die erbij staat. 

Welkom bij de NS Community!

De NS transacties kunnen per ongeluk in/uitchecken bij een NS paaltje geweest zijn, wat ongedaan is gemaakt. Wel apart dat dit zowel in Arnhem en Tiel is gebeurd, maar maakt verder niet uit en het verklaart wel je factuur.

Het verschil tussen Winterswijk - Tiel en Winterswijk - Arnhem is € 14,52 - € 9,40 = € 5,12 en dat is dus wat je (bij)betaalt voor Arnhem - Tiel na een overstap.

Voor de terugweg betaal je € 6,68 voor Tiel - Arnhem en daarna nog € 14,52 - € 6,68 = € 7,84 voor verder naar Winterswijk.

Conclusie: je factuur klopt en de ‘passage’ in Arnhem kan natuurlijk ook komen omdat je buiten de poortjes iets gekocht hebt en daarvoor een NS poortje gebruikt hebt. Dat is helemaal prima en levert geen extra kosten op 😎

Dank voor uw bericht. De bedragen kloppen uiteindelijk ook wel maar het viel me op dat steeds met korting de bedragen van de ritten niet gelijk zijn zoals ze wel vaak zijn als er geen korting af gaan. En vorige keer was dit ook, vandaar dat ik het toch maar even hier neer legde want begreep het al niet. 
Van de NS was inderdaad mijn fout met het overstappen. Dacht in Arnhem over te gaan op een NS maar bleek ook Arriva te zijn. 

Badge +3

Dank voor uw bericht. De bedragen kloppen uiteindelijk ook wel maar het viel me op dat steeds met korting de bedragen van de ritten niet gelijk zijn zoals ze wel vaak zijn als er geen korting af gaan. En vorige keer was dit ook, vandaar dat ik het toch maar even hier neer legde want begreep het al niet. 
Van de NS was inderdaad mijn fout met het overstappen. Dacht in Arnhem over te gaan op een NS maar bleek ook Arriva te zijn. 

In dit geval dus keurig verrekend, maar goed om het hier na te vragen. Heb ook wel eens gedoe gehad met Flex omdat er tussen twee busritten (binnen 35 minuten) een NS-NS passage zat (even iets gekocht op het station), en er dubbel instaptarief gerekend werd.  

Dan zou je dus ineens betalen voor twee losse reizen Winterswijk - Arnhem (€ 9,40) en Arnhem - Tiel (€ 6,68) en dat is niet de bedoeling.

Dank voor uw bericht. De bedragen kloppen uiteindelijk ook wel maar het viel me op dat steeds met korting de bedragen van de ritten niet gelijk zijn zoals ze wel vaak zijn als er geen korting af gaan. En vorige keer was dit ook, vandaar dat ik het toch maar even hier neer legde want begreep het al niet. 
Van de NS was inderdaad mijn fout met het overstappen. Dacht in Arnhem over te gaan op een NS maar bleek ook Arriva te zijn. 

In dit geval dus keurig verrekend, maar goed om het hier na te vragen. Heb ook wel eens gedoe gehad met Flex omdat er tussen twee busritten (binnen 35 minuten) een NS-NS passage zat (even iets gekocht op het station), en er dubbel instaptarief gerekend werd.  

Dan zou je dus ineens betalen voor twee losse reizen Winterswijk - Arnhem (€ 9,40) en Arnhem - Tiel (€ 6,68) en dat is niet de bedoeling.

Ah gelukkig dat het herkenbaar is. Goed te lezen dat het dan zo netjes is verrekend. Weet nu in ieder geval waar op te letten en hoe het zit qua factuur. Hartelijk dank!

Reageer