beantwoord

Wijzigingsperiode NS basisproduct

  • 24 May 2024
  • 6 reacties
  • 99 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 2 reacties

In artikel 12 van de voorwaarden staat dat de wijzigingsperiode van een NS Flex abonnement 1 maand is. Je kunt dus op elk moment een NS Flex abonnement wisselen, mits er minimaal een maand verstreken is sinds de vorige wijziging. Dit is duidelijk.

 

In de voorwaarden staat echter niets over de wijzigingsperiode van het NS basisproduct. Ik heb hier wel meerdere forum berichten over gelezen. Onder andere dat twee jaar geleden de instructie voor klantenservice medewerkers NS als volgt was: “Met een NS Basis kan je ook binnen de maand weer kiezen voor een abonnement. Deze tegemoetkoming is in de eerste onzekere corona-maanden mogelijk gemaakt. Het betreft een uitzondering op de voorwaarden en geen wijziging van de voorwaarden.” 

 

Mijn vragen:

(1) Wat is de richtlijn nu per 24 mei 2024? Ik heb nog geen maand geleden mijn NS abonnement gewijzigd van NS Flex Weekend naar NS Flex Basis. Kun je en mag je met een NS Flex Basis binnen de maand weer kiezen voor een NS Flex Weekend? Dus, als je wijzigt naar NS Flex Basis, kun je dan na een paar dagen weer wisselen naar NS Flex Weekend?

 

(2) Kan ik deze wijziging binnen de periode van een maand zelf doorvoeren of moet ik hiervoor de klantenservice bellen?

icon

Beste antwoord door Erryt NS 24 May 2024, 17:16

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge

U kunt - hoewel dat inderdaad niet inde voorwaarden is opgenomen - NS Flex Basis op ieder moment, ook binnen een maand wijzigen naar ieder gewenst NS FLex abonnement. Als het goed is (en er geen storing is ofzo), kan dat ook gewoon online.

Ik zou ook graag willen zien wat de NS hier zelf over zegt

Met een NS Basis kan je ook binnen de maand weer kiezen voor een abonnement. Het betreft een uitzondering op de voorwaarden.

Reputatie 7
Badge +3

Je kunt het ook zelf checken in je MijnNS account. Wanneer je na wijzigen naar een betaald abonnement binnen een maand weer probeert te wijzigen wordt er daar aangegeven dat wijzigen nog niet kan. Wanneer je hebt gewijzigd naar Flex Basis krijg je die melding niet en kun je dus gewoon weer wijzigen. Ik heb dat eens getest de dag dat ik naar Flex Basis had gewijzigd (alleen niet bevestigd, want ik wilde op dat moment geen abonnement). 

Bedankt voor jullie reactie. Het is mij duidelijk nu.

Badge +3

Onder andere dat twee jaar geleden de instructie voor klantenservice medewerkers NS als volgt was: “Met een NS Basis kan je ook binnen de maand weer kiezen voor een abonnement. Deze tegemoetkoming is in de eerste onzekere corona-maanden mogelijk gemaakt. Het betreft een uitzondering op de voorwaarden en geen wijziging van de voorwaarden.”

Welkom!

Ook vóór de coronacrisis kon je Flex Basis al op elk moment wijzigen. Dat zou eigenlijk gewoon in de voorwaarden moeten staan (en anders is het inderdaad een uitzondering).

Een betaald abonnement wijzigen (naar een duurder abonnement) kan je niet zelf, maar via de Klantenservice lukt dat meestal ook wel.

Reageer