Het 🏳️‍🌈-vlaggetje achter Utrecht Centraal | NS Community
beantwoord

Het 🏳️‍🌈-vlaggetje achter Utrecht Centraal


Reputatie 7
Badge
  • Super user
  • 1977 reacties

Ik denk dat menig reiziger het wel opgevallen is in de reisplanner: Het regenboog-vlaggetje achter Utrecht Centraal: 🏳️️‍🌈

Ik vind het zelf een mooi initiatief om jullie ontwikkelaars ,Utrecht Centraal waar vandaag de Canal Pride plaatsvond, even uit te lichten in de reisplanner. Volgens mij ook weinig werk op één van jullie afdelingen. Het leukste is dat nu "Utrecht Centraal 🏳️️‍🌈" ook in jullie site gebruikt wordt bij stations-keuze velden in formulieren. Voor de technisch ingewijden: Dit komt dus uit de NS-API.

Maar helaas heeft deze toevoeging een nadeel: Bij het registeren van mijn verloren goed (een blauwe dopper op Utrecht Centraal, deze avond) werd het station "Utrecht Centraal 🏳️️‍🌈"  niet als juist geschreven station herkend in jullie Verloren goed registratieformulier. Uiteindelijk heb ik maar Utrecht Overvecht gekozen, en duidelijk als beschrijving vermeld dat de vermissing op Utrecht Centraal plaatsvond.

Nu is mijn vraag aan NS: Willen jullie aan de verantwoordelijke IT-afdeling van NS doorgeven dat deze wijziging een formulier op jullie site onbruikbaar maakt, hoe aardig het ook bedoeld is. Ik verwacht dat nu na de Canal Pride het vlaggetje vandaag of morgen wel weer weg zal gaan, maar we moeten volgend jaar niet in herhaling gaan vallen met dit bijkomende probleem. 😉Wie weet welke formulieren nog meer in de problemen zullen komen.

Voor de IT-afdeling (en de NS-API liefhebbers) hier de boosdoener in de "lang”. Die cryptische tekenreeks is verantwoordelijk.

 

 

icon

Beste antwoord door NSAppDeveloper 5 June 2022, 07:14

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Het vlaggetje is inderdaad een leuke toevoeging, maar vraag me wel af waarom hier wel tijd / prioriteti voor is en dit er blijkbaar niet is voor een ander simpel dingetje als het verwijderen van fietsveld bij het aanmelden van een treinreis. 

Reputatie 7
Badge

Volgens mij is het iemand op de afdeling reisinformatiedata, of stationsdatabeheer die dit vlaggetje heeft toegevoegd, terwijl een andere afdeling zich bezighoudt met het registratieformulier.

Volgens mij is het iemand op de afdeling reisinformatiedata, of stationsdatabeheer die dit vlaggetje heeft toegevoegd, terwijl een andere afdeling zich bezighoudt met het registratieformulier.

Toch geeft het aan dat de prioriteiten bij de NS niet altijd in de lijn van de prioriteiten van de klanten liggen

Beste Aar,

Dank voor je melding. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat het vlaggetje dit formulier onbruikbaar maakt. We zullen dit zeker meenemen voor de volgende keer, en het voortaan netter oplossen! Mijn excuses hiervoor.

 

Toch ben ik blij te horen dat je het vlaggetje ook kon waarderen. :)

 

Ik hoop dat je dopper nog terecht komt. Een fijn weekend gewenst verder.

 

Met vriendelijke groet,

 

F.W.

NS App developer

Reputatie 7
Badge +3

Je krijgt het niet verzonnen. Voor de zoveelste keer een actie in de categorie “style over substance”. 

De wereld gaat ten onder aan goede bedoelingen.

Volgens mij is het iemand op de afdeling reisinformatiedata, of stationsdatabeheer die dit vlaggetje heeft toegevoegd, terwijl een andere afdeling zich bezighoudt met het registratieformulier.

Zoek er niet te veel achter dat het uit de API komt, als het echt al in stangegevens was aangepast, had je het op véél meer plekken terug moeten zien. Het huidige publieke API portaal leeft niet meer bij de mensen die dat project ooit gestart zijn en is nu veelal gewoon een MLab-zorg. 

Dank voor je melding. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat het vlaggetje dit formulier onbruikbaar maakt. We zullen dit zeker meenemen voor de volgende keer, en het voortaan netter oplossen! 

Volgende keer? Het lijkt me meer eens en nooit weer. Het is een goed principe om politieke ideeën en werk gescheiden te houden.

Vandaag werkt voor de zoveelste keer de reishistorie in Mijn NS niet, volgens NS omdat er geen IT-capaciteit is om dit nu al maandenlang durende probleem op te lossen. Maar kennelijk is die capaciteit er wel voor gehobby van individuele software ontwikkelaars.

Reputatie 7
Badge +3

Volgens mij is het iemand op de afdeling reisinformatiedata, of stationsdatabeheer die dit vlaggetje heeft toegevoegd, terwijl een andere afdeling zich bezighoudt met het registratieformulier.

Kan me niet zo veel schelen, voor de buitenwereld is er één NS met een IT afdeling die al bijna 2 maanden verdomd om een iets simpels als een fietsveld weg te halen, die het bovendien niet voor elkaar krijgt MijnNS en de reishistorie langere periode achter elkaar goed werkend te houden, die bovendien in allerlei media verkondigd dat er een ernorm personeelstekort is, en dan is zoiets als dit wat geen enkele toegevoegde waarde voor het plannen van je reis heeft wel gewoon mogelijk. Dat geeft, mij in ieder  geval, een beetje het signaal dat men dit vlaggetje belangrijker vind dat de diverse problemen die er nog spelen. Bovendien levert het nu voor jou problemen op, dus het is niet eens goed gedaan. 

Reputatie 7
Badge

Beste Aar,

Dank voor je melding. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat het vlaggetje dit formulier onbruikbaar maakt. We zullen dit zeker meenemen voor de volgende keer, en het voortaan netter oplossen! Mijn excuses hiervoor.

 

Toch ben ik blij te horen dat je het vlaggetje ook kon waarderen. :)

 

Ik hoop dat je dopper nog terecht komt. Een fijn weekend gewenst verder.

 

Met vriendelijke groet,

 

F.W.

NS App developer

Bedankt voor je reactie! ☺️

Reputatie 7
Badge +3

Beetje cru om een vlaggetje achter Utrecht te zetten op een dag dat er juist rondom Utrecht minder treinen vanwege personeelsgebrek reden. Als je dan zo begaan bent met de pride dan zouden er juist extra treinen moeten rijden.

Reputatie 7
Badge +3

@MoDe Denk je echt dat daarover is nagedacht in een bedrijf waar de linkerhand niet weet wat de rechterhand doet? 

Badge +3

Nu is mijn vraag aan NS: Willen jullie aan de verantwoordelijke IT-afdeling van NS doorgeven dat deze wijziging een formulier op jullie site onbruikbaar maakt, hoe aardig het ook bedoeld is. Ik verwacht dat nu na de Canal Pride het vlaggetje vandaag of morgen wel weer weg zal gaan, maar we moeten volgend jaar niet in herhaling gaan vallen met dit bijkomende probleem.

Joehoe! Tuurlijk wel 🌈

En uiteraard weer deze… maar dat is (gelukkig) alleen maar op het bord waar de later vertrekkende treinen op staan. 

De website Reisplanner toont het vlaggetje niet, net als je (aleen in de app) rond carnaval stationsnamen als Lampegat of Oeteldonk kunt invoeren.

Reputatie 7
Badge +3

Blijkbaar denken de mensen die inclusiviteit willen uitdragen niet na over mensen die kleurenblind zijn en last hebben van dit soort fratsen.

Wie bij NS durft eens in te grijpen? Reisinformatie is hiervoor niet bedoeld. Niet dat ik ook maar enig bezwaar heb tegen Pride. 

Reageer