Ik denk dat menig reiziger het wel opgevallen is in de reisplanner: Het regenboog-vlaggetje achter Utrecht Centraal: ️️
Ik vind het zelf een mooi initiatief om jullie ontwikkelaars ,Utrecht Centraal waar vandaag de Canal Pride plaatsvond, even uit te lichten in de reisplanner. Volgens mij ook weinig werk op één van jullie afdelingen. Het leukste is dat nu "Utrecht Centraal ️️" ook in jullie site gebruikt wordt bij stations-keuze velden in formulieren. Voor de technisch ingewijden: Dit komt dus uit de NS-API.
Maar helaas heeft deze toevoeging een nadeel: Bij het registeren van mijn verloren goed (een blauwe dopper op Utrecht Centraal, deze avond) werd het station "Utrecht Centraal ️️" niet als juist geschreven station herkend in jullie Verloren goed registratieformulier. Uiteindelijk heb ik maar Utrecht Overvecht gekozen, en duidelijk als beschrijving vermeld dat de vermissing op Utrecht Centraal plaatsvond.
Nu is mijn vraag aan NS: Willen jullie aan de verantwoordelijke IT-afdeling van NS doorgeven dat deze wijziging een formulier op jullie site onbruikbaar maakt, hoe aardig het ook bedoeld is. Ik verwacht dat nu na de Canal Pride het vlaggetje vandaag of morgen wel weer weg zal gaan, maar we moeten volgend jaar niet in herhaling gaan vallen met dit bijkomende probleem. Wie weet welke formulieren nog meer in de problemen zullen komen.
Voor de IT-afdeling (en de NS-API liefhebbers) hier de boosdoener in de "lang”. Die cryptische tekenreeks is verantwoordelijk.