beantwoord

Percentage gevonden voorwerpen

  • 23 December 2023
  • 7 reacties
  • 1820 Bekeken

Bij NS Wintercity was vandaag de vraag: welk percentage gevonden voorwerpen komt bij de NS terug bij de rechtmatige eigenaar. Ik kon kiezen uit 25%, 30% en 35%. Ik koos voor 25%. FOUT. Ik ben daarna op zoek gegaan op de sites van de NS en dan vind ik dat 15% weer bij de rechtmatige eigenaar terugkomt. Wat doe ik fout? Heb ik de vraag verkeerd gelezen of zijn de in Wintercity genoemde %% noet juis

icon

Beste antwoord door Momo 11 January 2024, 15:24

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 6

Welkom bij de NS Community Nicolaasdetweede!

De informatie in de vraag klopt wel, het lijkt hier te gaan om een geval van oudere informatie op de pagina die je hebt gevonden. Ik zet intern een melding door om dit na te laten kijken, maar wel met een notitie dat dit dan pas na de Wintercity aangepast zou moeten worden, om het voor iedereen eerlijk te houden. 😉

Reputatie 7
Badge +3

Hoe oud is die informatie dan? Want in 2016 werd aangegeven dat meer dan 60 procent van alle als verloren gemelde voorwerpen terug werden bezorgd bij de eigenaar. Dan is die 15% wel erg weinig daarmee vergeleken.

https://nieuws.ns.nl/10-meest-gevonden-voorwerpen/

Badge +3

Die quiz is wel aardig, zolang je niet gehinderd wordt door kennis. Zo was vorig jaar een vraag hoe lang de opleiding tot conducteur duurt. Twee jaar, zo bleek het antwoord, hoewel NS in augustus 2022 in een brief aan het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat zelf sprak van vijf maanden. De afdeling marketing en communicatie zal die brief wel niet gehad hebben.

Reputatie 6

Geen idee! Ik heb de vraag nog even bij het update verzoek gezet, hopelijk kan ik je hier snel een antwoord op geven Momo.

Badge +3

Als je 35% kiest heb je het goed 🤣

De volgorde en getallen van de opties wisselen, verstandig van de Wintercity cowboys!

Bij NS Wintercity was vandaag de vraag: welk percentage gevonden voorwerpen komt bij de NS terug bij de rechtmatige eigenaar. Ik kon kiezen uit 25%, 30% en 35%. Ik koos voor 25%. FOUT. Ik ben daarna op zoek gegaan op de sites van de NS en dan vind ik dat 15% weer bij de rechtmatige eigenaar terugkomt. Wat doe ik fout? Heb ik de vraag verkeerd gelezen of zijn de in Wintercity genoemde %% noet juis

Bij mij precies dezelfde situatie. Niet helemaal eerlijk lijkt me. 

Reputatie 7
Badge +3

Intussen staat op https://www.ns.nl/klantenservice/verloren-gestolen/verloren-of-gevonden.html wel 35%. Maar bij de antwoorden van de quiz die vandaag werden gestuurd aan de deelnemers van Wintercity staat opeens 39%. Gaat weer lekker hoor.

 

Reageer