beantwoord

Stallen op rekening werkt niet

  • 17 August 2023
  • 3 reacties
  • 119 Bekeken

Hallo!

Ik wil later vandaag een fiets in een van de bewaakte stallingen plaatsen. Dit zou ik graag met 'stallen op rekening’ doen, maar dit lukt niet via de site. Het laat mij steeds de (gratis) bestelling zien, waarop ik ‘verder naar bestellen’ kan klikken. Dan wordt aan me gevraagd of ik al een Mijn NS account heb, waarbij ik kan inloggen. Na het inloggen kom ik terug op precies dezelfde pagina waar wordt gevraagd of ik al een account heb, maar nu werkt de inlogknop niet meer (ik ben op dat moment tevens al ingelogd op de site) en kan ik ook nergens verder naar de werkelijke bestelling. De knop ‘verder naar gegevens’ werkt ook niet, waarschijnlijk omdat dit gelinkt is aan het kopje ‘Nieuw bij NS?’ waarbij je een emailadres in kan vullen (als ik die van mij invul geeft de site aan dat de email al bekend is, aangezien ik dus ook een account heb). Ik heb meerdere dingen geprobeerd, ook meerdere devices, maar uiteindelijk kom ik toch altijd uit op ditzelfde probleem en kom ik niet verder. Hoe kan ik dit oplossen en/of is er een andere mogelijkheid om stallen op rekening te activeren/bestellen? Bijvoorbeeld ter plekke bij de stalling?

icon

Beste antwoord door Tochjo 17 August 2023, 12:08

Bekijk origineel

3 reacties

Badge +3

Controleer of in Mijn NS bij Gegevens uw persoonlijke gegevens zo volledig mogelijk zijn ingevuld. Met name een ontbrekende geboortedatum kan tot problemen leiden, zo is in het verleden gebleken.

Is dat allemaal ingevuld en lukt het alsnog niet? Dan kunt u het beste rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice om te achterhalen wat het probleem is. Dat kan telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag telefonisch bereikbaar op het nummer 030-751 51 55. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op X (voorheen Twitter) of Facebook.

Hier exact hetzelfde probleem om stallen op rekening te activeren:
Login werkt niet, ik kom steeds op dezelfde pagina terug
Persoonlijke gegevens wijzigen werkt ook niet: site meldt steeds: 'Het is niet gelukt de wijziging(en) op te slaan’
Verticale scrollbar werkt overigens ook niet: maar dat is te verhelpen door een incognito venster te openen.
Dit schijnt iets te maken hebben met cookies. Gelukkig is er op de site een knopje met 'U kunt hier uw cookie-instellingen voor het gebruik van cookies wijzigen.’ Maar dat knopje… werkt niet.

Iemand enige ideeën?
 

Badge +3

Dat je niet kunt scrollen is mij ook al vaker overkomen (Chrome), met name bij NS International (en de weg=weg weken pagina). De PgUp/Down knop, pijltjestoetsen en spatiebalk werken dan vaak ook niet.

Geen idee waarom (aan mijn ad/script blocker ligt het niet), maar inderdaad een incognito venster werkt. Zie ook 

Soms help het ook om je venster wat te verkleinen/vergroten. Bij Firefox kan je volgens mij instellen dat die scrollbars er altijd zijn, ook als de broncode van de pagina ze wil verbergen.

Wat andere tips hier https://www.maketecheasier.com/fix-missing-scroll-bar-chrome

Reageer