uistel van betaling bespreken

  • 26 March 2024
  • 7 reacties
  • 179 Bekeken

Hallo,

ik heb op 22 maart een boete gekregen, echter wil ik hier bezwaar op zetten omdat ik mijn bankafschriften kon laten zien. In mijn ns kwam geen ticket te staan. De meneer die mij controleerde vond mijn bankafschrift niet geldig. 
 

hier heb ik een betaal bewijs 

 


7 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi Suusmer,

Op deze community helpen reizigers elkaar en wij kunnen dit uiteraard niet met je bespreken. Neem contact op met de klanteNService per telefoon (030-7515155), chat, Facebook of X.

Reputatie 7
Badge +3

Een bankafschrft is ook niet geldig als een vervoerbewijs. Je moet echt het ticket laten zien. Als er een probleem is met het laden van het ticket in de app of dat je bv de mail niet ontvangt kun je contact opnemen met de klantenservice om het probleem te verhelpen.

Reputatie 3

Op een bankafschrift is niet te zien op welke baanvak u uw ticket gekocht hebt en hoe laat. Daarom is de boete (in eerste instantie) terecht.

 

Het kan eventjes duren voordat de ticket tevoorschijn komt. Dit heeft te maken dat steeds meer mensen een ticket kochten als de conducteur eraan komt.

Koop thuis de ticket online, of check in met OV chipkaart of pinpas.

 

Voor de volgende keer, indien uw ticket niet tevoorschijn komt neem dan contact op met NS klantenservice. Dit kan telefonisch, chat, facebook of X tussen 07:00 en 23:00.

Of ga voor het instappen naar de conducteur toe.

 

U kunt bezwaar maken tegen de boete. Dit kan op 2 manieren. U moet wachten totdat u de boete thuis per post ontvangen hebt.

Contact opnemen met NS klantenservice

Naar de rechter gaan (in dit geval moet u de boete betalen. Als de rechter u gelijk geeft dan krijg u uw geld terug).

Reputatie 7
Badge +1

Het kan eventjes duren voordat de ticket tevoorschijn komt. Dit heeft te maken dat steeds meer mensen een ticket kochten als de conducteur eraan komt.

Heb je daar een bron voor?

Volgens NS kun je een online gekocht ticket immers direct in de app laden:

Vanuit de klant gezien is iedere vertraging dus een bug.

Het kan eventjes duren voordat de ticket tevoorschijn komt. Dit heeft te maken dat steeds meer mensen een ticket kochten als de conducteur eraan komt.

Heb je daar een bron voor?

Volgens NS kun je een online gekocht ticket immers direct in de app laden:

Vanuit de klant gezien is iedere vertraging dus een bug.

Het ligt bij jouw altijd aan NS terwijl je helemaal niet weet wat er gebeurd is.

Heeft @Suusmer het kaartje bijv. wel gekocht voor ze in de trein stapte of pas onderweg? Dat maakt een flink verschil.

Reputatie 7
Badge +1

Het ligt bij jouw altijd aan NS terwijl je helemaal niet weet wat er gebeurd is.

Heeft @Suusmer het kaartje bijv. wel gekocht voor ze in de trein stapte of pas onderweg? Dat maakt een flink verschil.

Dat maakt inderdaad een verschil.

Maar het ging me hier om de informatie over wanneer het ticket beschikbaar zou moeten zijn. Zoals je duidelijk kunt lezen schrijft NS dat je je ticket direct in de app kunt laden. Als iemand dan zegt dat dat anders is, dan ben ik benieuwd naar de bron daarvoor, aangezien er volgens NS helemaal geen vertraging hoort te zijn.

Verder doe ik daarmee helemaal geen uitspraak over dit specifieke geval, dus opmerkingen als zou ik dat wel doen laat je beter achterwege.

Badge +3

Als je bij bestellen van een e-ticket de taal op Engels zet kom je na betaling direct op een persoonlijke pagina van waaruit je het ticket in de app kunt laden of downloaden (om uit te printen). Dat hoeft niet meteen staat erbij, want je krijgt óók een e-mail.

Dat is dus zoals het zou moeten werken, maar nee.. bij Nederlands mag je eerst op een e-mail wachten (met een link naar precies diezelfde pagina) en dat kan volgens webcare wel 20 minuten of een half uur duren. Als je het na een uur nog niet hebt neem contact op.

Om een boete te voorkomen reis je dan op je bankpas en claimt die reis later omdat je een e-ticket (besteld en betaald) had.

Dubbel betalen is natuurlijk onzin (en e-tickets voltarief kopen ook).

Reageer