UM-0007 foutmelding bij betaling | NS Community
beantwoord

UM-0007 foutmelding bij betaling

  • 4 January 2022
  • 29 reacties
  • 7593 Bekeken

Ik krijg bij herhaling deze melding 

 

Note:Door technische problemen is het op dit moment niet mogelijk om te betalen. Probeer het later nog een keer (UM-0007)

als ik een NS Flex wil aanvragen en betalen. Kan niet vinden dat er een storing is dus misschien is dit nog niet onderkend?

icon

Beste antwoord door theritz 4 January 2022, 12:49

Bekijk origineel

29 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Hoi theritz en welkom op de NS Community! 

Balen dat het bestellen niet lukt, maar fijn dat je dit meldt! Ik heb je bericht direct doorgezet zodat dit uitgezocht kan worden. Als je het ook al via andere browsers geprobeerd hebt, wil ik je vragen om het later vandaag nog eens te proberen.

Ik heb het inmiddels ook in Safari gedaan. En daar lukte het gelukkig.

Normaliter meld ik operating system en browser erbij, nu nagelaten. Het speelt alleen in Brave wat een op Chrome gebaseerde browser is. Mogelijk is het dus ook een issue in Chrome, maar die heb ik hier niet. Hoe het in Microsoft’s Edge gaat kan ik niet bepalen, heb ik ook niet voorhanden.

Can confirm this is a browser issue.

Chrome : UM-0007

Edge : WS-0032

Internet explorer : site won’t even load

Opera, Firefox : working

Toen ik (in chrome) mijn ad-blocker uitzette werkte het ineens. Ik denk dat het de pop-up voor het toestemming geven voor cookies blokkeerde.

Toen ik (in chrome) mijn ad-blocker uitzette werkte het ineens. Ik denk dat het de pop-up voor het toestemming geven voor cookies blokkeerde.

Bij mij was het uitzetten van de blocker van Brave voldoende om het op te lossen.
Ik vermoed dat Brave een beetje te ‘Brave’ was met blokkeren.

Zojuist in chrome hetzelfde probleem tegen gekomen. 

Adblocker(ublock origin) uitzetten werkte niet.

Privacy badger uitzetten werkte wel (adblock stond ook uit)

Hoi Jeroen, ik kom er ook niet doorheen: krijg telkens die melding. Maar eh, hoe zet je in Chrome de Adblocker uit? Ik ben geloof ik niet zo handig. Groet Rob

Badge +3

In Chrome (en andere browsers) zou je het kunnen proberen via een ingognito venster.

Ctrl+Shift+N of (op een telefoon) rechtsboven via de 3 puntjes.

Dezelfde foutmelding, in alle browsers (Chrome, Firefox, Edge) en ook zonder adblock. Wat kan ik doen om mijn Flex bestelling eventueel te afronden?

Reputatie 6
Badge +2

Dezelfde foutmelding, in alle browsers (Chrome, Firefox, Edge) en ook zonder adblock. Wat kan ik doen om mijn Flex bestelling eventueel te afronden?

We hebben op het moment helaas last van een ontzettend traag systeem. Dit kan er mee te maken hebben dat de betaling niet lukt. Het is ook mogelijk om via onze klantenservice een NS Flex abonnement te bestellen. 

Badge +3

We hebben op het moment helaas last van een ontzettend traag systeem. Dit kan er mee te maken hebben dat de betaling niet lukt. Het is ook mogelijk om via onze klantenservice een NS Flex abonnement te bestellen. 

Eh, nee… 

 

Reputatie 7
Badge +3

Inderdaad nee.

 

 

Badge +3

Haha, die melding ‘Er zijn momenteel...’ zie ik in een flits en daarna krijg ik gewoon het normale abonnementen overzicht.

Deze keer ongeacht of ik uBlock aan of uit heb staan. Dus of het werkt weer of de Klantenservice heeft een probleem.

Reputatie 7
Badge +3

IK krijg nu weer wel de webshop, dus storing zal wel verholpen zijn.

Reputatie 6

Haha, die melding ‘Er zijn momenteel...’ zie ik in een flits en daarna krijg ik gewoon het normale abonnementen overzicht.

Deze keer ongeacht of ik uBlock aan of uit heb staan. Dus of het werkt weer of de Klantenservice heeft een probleem.

Alles werkt weer! 😀 

Bij Chrome ook de UM-0007 foutmelding. 

Bij Firefox werkt betalen wel. 

Vandaag geprobeerd? Alle cookies, geschiedenis, e.d. verwijderd?

het lijkt erop dat NS de juiste parameters niet naar de server verzendt.

Bijgevoegd, verzoek payload en fout kan worden gezien.

 

verzoek payload
reactie van server

dit gebeurt alleen met op Chromium gebaseerde browsers. Firefox werkte in mijn geval.

Reputatie 7
Badge +1

NS dient  gewoon voor te zorgen dat je met alle browsers kan betalen. Bij de kleinste webwinkel lukt dat allemaal wel, bij NS bij herhaling niet

 

Buitengewoon slechte IT noem ik dat.

Via mobiel kan je gewoon betalen via pc of laptop lukt mij dat niet.

NS moet developers hebben. Ik bied me aan, want ik ben web developer.

Reputatie 7
Badge +3

Ik zou zeggen, kijk of er een functie voor je bij zit, er staan heel wat vacatures open op https://werkenbijns.nl/vacatures/?filter-target-group=it&filter-formula=

Ik liep ook tegen dit probleem aan maar toen ik mijn adblocker uitzette ging het wel goed.

Had the same problem on Edge windows 11. Disabled adbloc and it worked

Can confirm. Heb dit op een Mac (Monterey) op Firefox Developer (104.0b10) geprobeerd met en zonder adblocker (ublock origin) maar ik blijf de melding krijgen. Safari zonder enige extensies werkt wel

Hoi theritz en welkom op de NS Community! 

Balen dat het bestellen niet lukt, maar fijn dat je dit meldt! Ik heb je bericht direct doorgezet zodat dit uitgezocht kan worden. Als je het ook al via andere browsers geprobeerd hebt, wil ik je vragen om het later vandaag nog eens te proberen.

Het is weer zover…. abonnement Flex Dal bestellen en ik kan niet verder. Met geen enkele browser, Safari, Internet Explorer én Chrome niet… “

Sorry! (Door technische problemen is het op dit moment niet mogelijk om te betalen. Probeer het later nog een keer)”

Reageer