UM-0007 foutmelding bij betaling | NS Community
beantwoord

UM-0007 foutmelding bij betaling

  • 4 January 2022
  • 29 reacties
  • 7593 Bekeken

Ik krijg bij herhaling deze melding 

 

Note:Door technische problemen is het op dit moment niet mogelijk om te betalen. Probeer het later nog een keer (UM-0007)

als ik een NS Flex wil aanvragen en betalen. Kan niet vinden dat er een storing is dus misschien is dit nog niet onderkend?

icon

Beste antwoord door theritz 4 January 2022, 12:49

Bekijk origineel

29 reacties

Dit werkte voor mij om het ex-student NS flex abonnement aan te schaffen. Aanvinken dat je een andere OV kaart wilt gebruiken, maar vervolgens je eigen OV kaart nummer invullen.

Hoi theritz en welkom op de NS Community! 

Balen dat het bestellen niet lukt, maar fijn dat je dit meldt! Ik heb je bericht direct doorgezet zodat dit uitgezocht kan worden. Als je het ook al via andere browsers geprobeerd hebt, wil ik je vragen om het later vandaag nog eens te proberen.

Het is weer zover…. abonnement Flex Dal bestellen en ik kan niet verder. Met geen enkele browser, Safari, Internet Explorer én Chrome niet… “

Sorry! (Door technische problemen is het op dit moment niet mogelijk om te betalen. Probeer het later nog een keer)”

Ben ik weer, mij is het uiteindelijk gelukt! Uiteindelijk probeerde ik gewoon dal voordeel te bestellen, wat ook niet werkte. Ik heb toen in een opwelling geprobeerd mijn bestaande ov kaartnummer in te vullen in nieuwe kaart toevoegen in plaats van hem gewoon aan te klikken, en hij ging door! Dit lukte zowel voor gewoon dal voordeel als voor gratis dal voordeel voor ex studenten. Hopelijk helpt dit iemand!

Hoi theritz en welkom op de NS Community! 

Balen dat het bestellen niet lukt, maar fijn dat je dit meldt! Ik heb je bericht direct doorgezet zodat dit uitgezocht kan worden. Als je het ook al via andere browsers geprobeerd hebt, wil ik je vragen om het later vandaag nog eens te proberen.

Het is weer zover…. abonnement Flex Dal bestellen en ik kan niet verder. Met geen enkele browser, Safari, Internet Explorer én Chrome niet… “

Sorry! (Door technische problemen is het op dit moment niet mogelijk om te betalen. Probeer het later nog een keer)”

Ik heb de laatste dagen met ditzelfde probleem zitten worstelen. Ik weet niet of het hier toevallig ook om ex-studenten korting gaat, maar na gesproken te hebben met de klantenservice is mij te horen gekomen dat dit specifieke product niet besteld kan worden door de andere lopende actie. Dit kan pas weer op 2 oktober volgens de medewerker. Eerlijk gezegd een beetje vreemd en erg frustrerend.

Balen dat het wederom niet lukt. Hebben jullie de eerder gegeven adviezen al geprobeerd, zoals het verwijderen van cookies en zoekgeschiedenis? Ik zie nog niet terug dat er een storing is volgens onze systemen, maar ik zal in ieder geval het probleem melden. Als het nu niet lukt, zou ik willen adviseren om het later vandaag nog eens te proberen of om onze Klantenservice te contacteren.

Hoi theritz en welkom op de NS Community! 

Balen dat het bestellen niet lukt, maar fijn dat je dit meldt! Ik heb je bericht direct doorgezet zodat dit uitgezocht kan worden. Als je het ook al via andere browsers geprobeerd hebt, wil ik je vragen om het later vandaag nog eens te proberen.

Het is weer zover…. abonnement Flex Dal bestellen en ik kan niet verder. Met geen enkele browser, Safari, Internet Explorer én Chrome niet… “

Sorry! (Door technische problemen is het op dit moment niet mogelijk om te betalen. Probeer het later nog een keer)”

Can confirm. Heb dit op een Mac (Monterey) op Firefox Developer (104.0b10) geprobeerd met en zonder adblocker (ublock origin) maar ik blijf de melding krijgen. Safari zonder enige extensies werkt wel

Had the same problem on Edge windows 11. Disabled adbloc and it worked

Ik liep ook tegen dit probleem aan maar toen ik mijn adblocker uitzette ging het wel goed.

Reputatie 7
Badge +3

Ik zou zeggen, kijk of er een functie voor je bij zit, er staan heel wat vacatures open op https://werkenbijns.nl/vacatures/?filter-target-group=it&filter-formula=

Via mobiel kan je gewoon betalen via pc of laptop lukt mij dat niet.

NS moet developers hebben. Ik bied me aan, want ik ben web developer.

Reputatie 7
Badge +1

NS dient  gewoon voor te zorgen dat je met alle browsers kan betalen. Bij de kleinste webwinkel lukt dat allemaal wel, bij NS bij herhaling niet

 

Buitengewoon slechte IT noem ik dat.

het lijkt erop dat NS de juiste parameters niet naar de server verzendt.

Bijgevoegd, verzoek payload en fout kan worden gezien.

 

verzoek payload
reactie van server

dit gebeurt alleen met op Chromium gebaseerde browsers. Firefox werkte in mijn geval.

Vandaag geprobeerd? Alle cookies, geschiedenis, e.d. verwijderd?

Bij Chrome ook de UM-0007 foutmelding. 

Bij Firefox werkt betalen wel. 

Reputatie 6

Haha, die melding ‘Er zijn momenteel...’ zie ik in een flits en daarna krijg ik gewoon het normale abonnementen overzicht.

Deze keer ongeacht of ik uBlock aan of uit heb staan. Dus of het werkt weer of de Klantenservice heeft een probleem.

Alles werkt weer! 😀 

Reputatie 7
Badge +3

IK krijg nu weer wel de webshop, dus storing zal wel verholpen zijn.

Badge +3

Haha, die melding ‘Er zijn momenteel...’ zie ik in een flits en daarna krijg ik gewoon het normale abonnementen overzicht.

Deze keer ongeacht of ik uBlock aan of uit heb staan. Dus of het werkt weer of de Klantenservice heeft een probleem.

Reputatie 7
Badge +3

Inderdaad nee.

 

 

Badge +3

We hebben op het moment helaas last van een ontzettend traag systeem. Dit kan er mee te maken hebben dat de betaling niet lukt. Het is ook mogelijk om via onze klantenservice een NS Flex abonnement te bestellen. 

Eh, nee… 

 

Reputatie 6
Badge +2

Dezelfde foutmelding, in alle browsers (Chrome, Firefox, Edge) en ook zonder adblock. Wat kan ik doen om mijn Flex bestelling eventueel te afronden?

We hebben op het moment helaas last van een ontzettend traag systeem. Dit kan er mee te maken hebben dat de betaling niet lukt. Het is ook mogelijk om via onze klantenservice een NS Flex abonnement te bestellen. 

Dezelfde foutmelding, in alle browsers (Chrome, Firefox, Edge) en ook zonder adblock. Wat kan ik doen om mijn Flex bestelling eventueel te afronden?

Badge +3

In Chrome (en andere browsers) zou je het kunnen proberen via een ingognito venster.

Ctrl+Shift+N of (op een telefoon) rechtsboven via de 3 puntjes.

Hoi Jeroen, ik kom er ook niet doorheen: krijg telkens die melding. Maar eh, hoe zet je in Chrome de Adblocker uit? Ik ben geloof ik niet zo handig. Groet Rob

Zojuist in chrome hetzelfde probleem tegen gekomen. 

Adblocker(ublock origin) uitzetten werkte niet.

Privacy badger uitzetten werkte wel (adblock stond ook uit)

Toen ik (in chrome) mijn ad-blocker uitzette werkte het ineens. Ik denk dat het de pop-up voor het toestemming geven voor cookies blokkeerde.

Bij mij was het uitzetten van de blocker van Brave voldoende om het op te lossen.
Ik vermoed dat Brave een beetje te ‘Brave’ was met blokkeren.

Reageer