waarom geeft app meermatig onduidelijke gegevens aan qua overstappen en treinen, steeds zie ik vaker dat je sneller kan dan de app adviseert doe iets aan de accuraatheid nu de 10 minutentrein er is

  • 5 January 2024
  • 4 reacties
  • 142 Bekeken

de titel


4 reacties

Badge +3

Als u concrete voorbeelden kunt geven van reizen waarbij dit gebeurt, dan kunnen we kijken of er een specifieke reden is waarom u de snellere reismogelijkheid niet ziet.

In het algemeen geldt wel: controleer of u bij Reisopties geen extra overstaptijd hebt ingesteld, want dan zult u natuurlijk reizen met een langere reistijd zien dan mogelijk.

Reputatie 6
Badge +1

de titel

Verder in het algemeen: de reisplanner is gebaseerd op mensen die niet al te snel lopen, zodat overstappen voor iedereen haalbaar zijn, ook als een trein een minuutje vertraagd is.

Reputatie 3

Als ik het me goed herinner pakt elk bedrijf de langzaamste gemiddelde loopsnelheid hiervoor. De enige die dat niet doen zijn onze lieve mensen die de stoplichten timen voor voetgangers.

Ik heb vaak op Utrecht CS dat er treinen zijn waar je binnen 4 minuten makkelijk kan overstappen, maar tel dan maar de drukte bij de roltrappen op. De perronwissel van 18 naar 4 bijvoorbeeld of mogelijke vertragingen (aangezien je al snel 1 of 2 minuten vertraagd kan worden) en je zal al snel moeten haasten. Gemiddeld zou ik 6 minuten overstaptijd al een risico vinden, vooral voor mensen die niet goed bekend zijn met reizen en daarom vaak de app checken. Van perron wisselen kan al aardig 5 minuten duren met drukte en als je trein dan al achterloopt, heb je eigenlijk een trein half uur eerder gepakt om daarna, wegens vertraging, een trein half uur later te nemen. 
 

Het is niet perfect, maar dat is niemand. Men laat liever ieder 15 minuten langer wachten op bepaalde trajecten dan dat je met 100 man de trein uitsprint voor een overstap waar je 4 minuten voor hebt.

Badge +3

De overstaptijd op Utrecht Centraal van sporen 8-19 naar 1-4 is 5 minuten, van spoor 20-21 naar 1-4 is 6 minuten.

Bij vertraging waar je van spoor 18 naar 4 minder dan 5 minuten overhoudt vervalt de overstap in de planner. Dat het jou alsnog met gemak lukt lukt (bijv. via de tunnel) houdt de reisplanner geen rekening mee.

Reageer