Even relativeren. Is het Covid-virus door de trein gebracht? | NS Community
beantwoord

Even relativeren. Is het Covid-virus door de trein gebracht?


Reputatie 7
Badge +4
  • Super user
  • 24108 reacties

Het bewijs ;-)

 

 

icon

Beste antwoord door Sascha NS 15 March 2020, 11:36

Bekijk origineel

580 reacties

Badge +3

Jaap op X is boos! Waar is die Samenreiskorting gebleven? 

Ehh Jaap, zie rechtsonder en scan je kaart eerst maar eens.

Via https://x.com/Fijnweer/status/1768366822070321644 (valt niet mee te praten, hij heeft internet en een X account en “hoe regelen mensen zonder internet dat dan?”)

Dan moet je naar een van de 18 servicebalies, of iemand zoeken die wél internet heeft…  Bedank de medereizigers die er misbruik van maakten.

Badge +3

Het zal niet aan Koolmees liggen, maar…

Via https://x.com/pwbogaart/status/1764765338888024392

 

Badge +3

OV-chipkaart logica: vervangen/vernieuwen/blokkeren https://www.ov-chipkaart.nl/kaart-blokkeren-en-vervangen

Volgende stap (ik heb niets verloren of van me gestolen)

Dus klik je i.p.v. op die knop die niet werkt op de getoonde link en krijg je https://www.ov-chipkaart.nl/?error=undefined

Badge +3

Al die ontevreden reizigers!

Oh wacht, dit ging om boze reizigers wegens een oorlog elders? 🤣 

Zie links op de foto. “Wat heb ik daarmee te maken”?

Bron https://x.com/chris_stoffer/status/1763250734311604708

Reputatie 5

Dat zou wel heel makkelijk zijn... De prijzen met 1000 procent verhogen en de treinen zitten overvol... De prijs gaat omhoog, maar de service blijft flink achter. Het verbaast me niets als Koolmees op een gegeven moment al het geld wat NS nog heeft aan zichzelf geeft als bonus en daarna zegt dat NS "Failliet" is. 

Badge +3
Bron: Nieuwspaal

 

Badge +3

Vanuit de Newsroom Nederlandse Spoorwegen (pagina/tabblad titel)

Als je 2023 tikt wel de oude pagina 😂

Badge +3

Is het AI of is het toch waar gebeurd?

Dat eerste dus. AI maakt er iets super moois van! (en een mens kan dat zomaar geloven). 😴

Mweh, ik heb ook wel eens geldige chipkaartjes doorverkocht 🤐

Maar… “mijn collega's van NS Internationaal” en onbegonnen werk? ⁉

Badge +3

Lachen met van Rossem!

De video gaat over heel iets anders maar met de ANWB en een Lexus (het intro van de video) kom je er wel… naar Den Helder en vervolgens, Texel 🤣

https://www.youtube.com/watch?v=2tpE4B7OULg

Hint: Kijk even vanaf 37:00.. mythologie over hetzelfde spoor 🤣

Badge +3

Och ja…. all aboard en goed volk https://www.dumpert.nl/zoek/carnaval%20stoel%20trein?selectedId=100084791_6447f712

Reputatie 7
Badge +3

Dan kun je ook eens voor vertrek omroepen “fasten your seat belts”.

 

Ik zag dat het al bekend is bij X webcare, er waren al meerdere meldingen en zou al aan gewerkt worden. 

Reputatie 7
Badge

😅

We zijn nog aan het wachten op de vliegpakken, maar dan kunnen we los 🤣

 

Ik heb 'm even bij de Reisinformatie onder de aandacht gebracht, dit is wel een heel onrealistisch advies.

Reputatie 7
Badge +3

Ja, wist je dat nog niet? Die nieuwe treinen zijn stiekem ook vliegtuigen, zo kunnen ze makkelijk de snelheidbeperkingen op de HSL ontwijken. Daarvoor duren die opleidingen ook zo lang, dat vergt wat meer uitleg dan alleen een trein. @Edwin, heb jij intussen ook al je vliegbrevet hiervoor? 🤣

Badge +3

Vast iemand in carnavalskleding. 😂

Mijn vorige reactie is (terecht?) verwijderd met waarschuwing wegens een herkenbare persoon.

Dat is prima verder, en staat gewoon openbaar op X die nogal grappige carnaval foto (en misschien wel bij Dumpert of zo, die aso HC met haar tas en ‘private space’)

Nee, daar mag niemand zitten want daar staat mijn tas! 🤔

De volgende dan maar… in 5 minuten van Rotterdam naar Schiphol ⁉

 

 

Reputatie 7
Badge

Vast iemand in carnavalskleding. 😂

Reputatie 7
Badge +3

Ik ben overigens wel benieuwd wat er dan met de groene trein gaat gebeuren, daar staan dacht ik ook de logo's van Eneco op vanwege het nu lopende contract.

Misschien kan die als eerste VIRM 4 de revisie in.

 

Reputatie 7
Badge +1

Nou nee, volgens mij rijden ze niet meer op 100% groene stroom omdat nieuw contract met grijze stroom goedkoper was.

Dat contract gaat pas in vanaf 1 januari 2025, dus voorlopig rijdt NS nog op de 100% groene stroom.

Het enige ‘groene’ aan dat nieuwe contract was geloof ik dat Shell er voor zorgt dat er weer evenveel groene stroom wordt ingekocht als dat NS zelf verbruikt.

Een artikel van de NOS: https://nos.nl/artikel/2489559-ns-heeft-nieuwe-en-duurdere-windstroom-prijs-treinkaartje-niet-extra-omhoog

Ik ben overigens wel benieuwd wat er dan met de groene trein gaat gebeuren, daar staan dacht ik ook de logo's van Eneco op vanwege het nu lopende contract.

Een nieuwe trein voor dit contract is niet nodig, want grijze treinen zijn er inmiddels genoeg 😅.

Reputatie 7
Badge +3

https://x.com/MorisdeGraaf/status/1753782517570707469

Ze rijden op 100% groene stroom maar de stroom op het net is zelden 100% groen. Dus het vieze deel van de stroom moet van de bovenleiding verwijderd worden, en dan krijg je dit… 🤣

Valt me nog mee dat ze de deuren schoongemaakt hebben.

Nou nee, volgens mij rijden ze niet meer op 100% groene stroom omdat nieuw contract met grijze stroom goedkoper was.

Badge +3

https://x.com/MorisdeGraaf/status/1753782517570707469

Ze rijden op 100% groene stroom maar de stroom op het net is zelden 100% groen. Dus het vieze deel van de stroom moet van de bovenleiding verwijderd worden, en dan krijg je dit… 🤣

Valt me nog mee dat ze de deuren schoongemaakt hebben.

Badge +3

Is het al carnaval? 

Jammer dan voor je hoogbejaarde schoonmoeder zeg 🤣

https://x.com/NV1908/status/1746256193016713518

Badge +3
25-01-2024

7536+7538 en nadien nog vaker gebeurd… 

Badge +3
Met dank aan @Henkpeetersen 

  

Dat worden vleugeltreinen genoemd inderdaad.

‘Vroeger’ met de gecombineerde intercity van Utrecht naar Groningen/Leeuwarden gebeurde dat ook (serie 500 naar Groningen en 12500 naar Leeuwarden).

Bijna, het was de 10500, de 12500 was de voortrein in de spits die juist niet gecombineerd reed omdat 15 bakken ICM het maximum was en er in de spits soms 9 bakken van Rotterdam naar Leeuwarden en 12 van Den Haag naar Groningen reden welke dus niet gecombineerd konden worden.

De andere kant op had je dan de 500 naar Den Haag en 20500 naar Rotterdam, die splitsten in Utrecht waarna ze tot Gouda dezelfde route volgden, hier speelde hetzelfde als nu dus, met het verschil dat je slechts 3 minuten langer onderweg was naar Gouda als je in het verkeerde deel zat. Nog langer geleden stopt alleen het Haagse deel in Gouda en was het probleem er dus niet.

Badge +3
Interne melding doorgezet…. 🤣

 

Reputatie 7
Badge

Dat worden vleugeltreinen genoemd inderdaad.

‘Vroeger’ met de gecombineerde intercity van Utrecht naar Groningen/Leeuwarden gebeurde dat ook (serie 500 naar Groningen en 12500 naar Leeuwarden).

Reageer